מאות מתכנתים חרדים השתתפו בהאקתון קורונה מיוחד

מדובר באירוע ראשון מסוגו, שנערך תחת הכותרת ״חרדים לקורונה״, ובו השתתפו 27 צוותים שפיתחו פתרונות טכנולוגיים למנעד האתגרים הקשורים בהתמודדות עם המגפה

צילום: יח״צ קמא-טק

בהאקתון ראשון מסוגו שהתקיים בבני ברק ובמוקדים שונים ברחבי הארץ, שנערך תחת הכותרת ״חרדים לקורונה״, השתתפו מאות יזמים ומתכנתים חרדים מכל רחבי הארץ, שלקחו חלק במאמץ משותף למציאת פתרונות טכנולוגיים למנעד האתגרים הקשורים בהתמודדות עם מגפת הקורונה. בסיום האירוע הוצגו הפתרונות לנבחרת השופטים, ונבחרו שלושת המיזמים המנצחים.

האירוע התקיים ביוזמת קמא-טק ובשיתוף חברות הייטק וקרנות מובילות ובהן גוגל, ביה"ח שיבא, קרן פיטנגו, פועלים הייטק, קופ"ח מכבי ועיריית בני ברק. ההאקתון נפתח במעמד שר המדע וחבר קבינט הקורונה, יזהר שי, ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, ואישי ציבור נוספים. במהלך יממת האירוע, התמקד כל צוות של מפתחים באתגר אחר שהוגדר מראש. 27 צוותים הציגו פתרונות למגוון רחב של אתגרים בשלושה חצאי גמר, מול תשעה שופטים, שהורכבו ממשקיעים וממומחים בעולמות הבריאות והטכנולוגיה. מתוכם עלו לגמר שבע קבוצות.

במקום הראשון זכה היזם החרדי נטע מרום, שיחד עם צוותו, יצר במסגרת ההאקתון פתרון לגילוי אוטומטי של תבניות הדבקה על בסיס נתוני תחלואה אנונימיים, בשיתוף עיריית בני ברק. המערכת תוכל לשמש מקבלי החלטות ברמה לאומית ומוניציפלית לשיפור ההבנה של תבניות התפשטות של המחלה, ולבחינה מהירה של השפעת הגבלות תנועה והתכנסות, וכן תאפשר גמישות בהחמרת הנחיות לפי המצב האמתי בשטח. הקבוצה של מרום הכריזה שתתרום את דמי הפרס, בסך 5000 ש״ח, לארגון עזר מציון.

במקום השני זכה צוות שפיתח ״גרין קארד״ למחלימי קורונה. במטרה להקל על מחלימים לנוע בחופשיות ולסייע להשבת המשק למסלול, פיתח הצוות תעודת מחלים חכמה. הרעיון מתבסס על הכרטיס המגנטי הפשוט של קופות החולים, באמצעותו יתאפשר למחלימים לנוע בחופשיות ממקום למקום על בסיס אישור נוגדנים. הטענת הכרטיס באישור מעבר אפשרית דרך אפליקציה ייעודית, מחשב, סורק, קיוסק, ועמדות דומות. אין צורך בחיבור לאינטרנט, אין גישה למידע רפואי, ולא נשמר על הכרטיס שום מידע מלבד אותו אישור ירוק.

הצוות שזכה במקום השלישי פיתח מוצר המשלב בינה מלאכותית ומאפשר זיהוי מוקדם של סיכון אצל בני נוער. המוצר משלב הטמעת כישורי חיים ומיומנויות למידה, וכן סיוע מיידי בעת הצורך והפניה לגורמים רלוונטיים. הוא פותח תוך כדי מחשבה על תקופה מורכבת זו, בה ישנה התדרדרות במצבם של בני נוער בסיכון.

בנוסף, העניקו השופטים ציון מיוחד לשבח לארבע קבוצות נוספות שפיתחו פתרונות שונים: מערכת לזיהוי תמונה לטובת אבחנה בין צילומי רנטגן של חולי קורונה לבין שאר מחלות נשימה; מערכת קפסולות וירטואליות לאירועים ולחתונות שמבוססת על קבוצות גרעיניות וזיהוי פנים; וייז לניווט בתוך חנויות לקניה בטוחה; מערכת מהירה ויעילה להנגשת מידע רלוונטי.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית