צבא גיאורגיה הצטייד במקלעים קלים

במסגרת עסקה זו, שממומנת ע"י ארה"ב ,יועצים אמריקאים יערכו קורס "אימון-למאמן" בן שבועיים עבור צוות של 15 חיילים גרוזינים מפיקוד ההכשרה והחינוך הצבאי (TMEC) של הצבא הגיאורגי

Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2370206

משרד ההגנה הגיאורגי ושגרירות ארה"ב בטיביליסי הודיעו במשותף על אספקת 600 מקלעים קלים מסוג M249 SAW לצבא הגיאורגי. במסגרת עסקה זו, שממומנת ע"י ארה"ב ,יועצים אמריקאים יערכו קורס "אימון-למאמן" בן שבועיים עבור צוות של 15 חיילים גרוזינים מפיקוד ההכשרה והחינוך הצבאי (TMEC) של הצבא הגיאורגי.

לאחר שיוכשרו, אותם חיילים גאורגים יאמנו צוותים מהפיקודים המזרחי והמערבי של צבא גיאורגיה. המדריכים האמריקאים מגיעים מהגדוד השלישי של אגד החי"ר 15 ויערכו את האימונים מטעם מפקדת ההדרכה של הצבא השביעי שבסיסה בגרמניה.

האתר Thefirearmblog.com מציין כי לאחר קריסת ברית המועצות ירשה גיאורגיה, כמו כל שאר המדינות הפוסט-סובייטיות, ארסנל נשק קל המורכב מנשק סובייטי. עם זאת, במהלך השנים האחרונות, גיאורגיה עברה בהדרגה לנשקים ומחסניות תקניים של נאט"ו המחליפים את הנשק והתחמושת הסובייטים/רוסיים. כפי שציין משרד ההגנה הגיאורגי, ציוד הצבא במקלעים החדשים "הוא חלק מתהליך שדרוג ומודרניזציה של חימוש וציוד, שמטרתו להגדיל את יכולות הצבא ואת יכולת הפעולה המשותפת עם מדינות שותפות".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית