דובאי: התרגשות מישראל ומהשת״פ איתה בכנס ביטחון סייבר

״ראינו ערך מוסף משמעותי בנורמליזציה עם ישראל, יש לישראל אקוסיסטם סייבר מצוין״, אמר ראש מערך הסייבר הלאומי של איחוד האמירויות הערביות. ״איננו מעוניינים שהעתיד שלנו ישקף רק את נטל העבר״

 

דובאי: התרגשות מישראל ומהשת״פ איתה בכנס ביטחון סייבר

פתיחת כנס ה-GISEC בדובאי. צילום: מתוך אתר הכנס

״איננו מעוניינים שהעתיד שלנו ישקף רק את נטל העבר. ראינו ערך מוסף משמעותי בנורמליזציה עם ישראל, שנעשתה על פי חזון המנהיגים שלנו״, כך אמר היום (א׳) ראש מערך ביטחון הסייבר הלאומי של איחוד האמירויות הערביות, ד״ר מוחמד אל-כווייתי.

אל-כווייתי דיבר במסגרת כנס אבטחת הסייבר GISEC (ר״ת של Gulf Information Security Expo & Conference), שנערך מדי שנה בדובאי, והתמקד באפשרויות העומדות לפתחן של האמירויות שעברו, לדבריו, טרנספורמציה דיגיטלית של ממש בשנים האחרונות. ״זוהי נקודת זמן מרגשת עבורנו. החזון שלנו הוא לבנות על גבי הטרנספורמציה הזו ולהפוך אותה לכלכלה דיגיטלית, לבנות אקו-סיסטמות מבוססות סייבר״, אמר.

אך יחד עם ההזדמנויות, מגיעים גם אתגרים. ״התלות בטכנולוגיה מציבה אותנו בפני סכנת מתקפות שעלולות לפגוע בקלות בחברה, בממשלה ובמגזר הפרטי שלנו״, אמר אל-כווייתי, והוסיף כי תדירות המתקפות גוברת, במיוחד בכל הנוגע למגזר הפיננסי והרפואי ולתשתיות קריטיות. לדבריו, איחוד האמירויות מתמקד בשיתוף מידע ותיאום פעולות עם מדינות אחרות כדי לאתר את פושעי הסייבר ולהרתיע אותם, וציין כי ״יחסי הנורמליזציה עם ישראל פתחו עבורנו דרך חדשה לגמרי לשיתוף פעולה״.

אל-כווייתי אמר, כי כינון היחסים עם ישראל נעשה כדי ״לסייע לשתי הקהילות, לשתי החברות, וכן לעסקים. ראשית, יש לישראל אקוסיסטמת סייבר מצוינת. חברות רבות וכן סטארט-אפים רבים מקורם בישראל, ורבים מהמוחות המבריקים ביותר בתחומי הצפנה והמחשוב הקוונטי מגיעים משם. פלטפורמות שיתוף המידע בהן אנו משתמשים כעת מסייעות לכלכלה הלאומית הדיגיטלית שלנו ובונות את הערך המוסף שלנו״. הוא התייחס גם לתחום האקדמי וציין כי נחתמו כבר מספר שיתופי פעולה בין אוניברסיטאות בשתי המדינות וכי שני הצדדים מראים להיטות רבה. עוד ציין, כי ״מאז שנירמלנו את היחסים, חברות רבות משני הצדדים יצאו נשכרות. אני מאמין שאלו צעדים לעבר כינון יחסים אמיתיים, מוצקים ואידיאליים״.  

סייברטק תקיים את כנס סייברטק גלובל בדובאי, בין התאריכים 5-7 באפריל 2021. 

 

אולי יעניין אותך גם