נעצר תושב אום אל פחם שיצר מטעני חבלה וסיפק אותם לגורמים עבריינים

שלושה אירועים שונים העלו כי מדובר במטענים עם סממנים זהים. החשוד, שעובד כקבלן שיפוצים, התגלה כאחראי על ייצור המטענים 

צילום: משטרת ישראל

שוטרי מחוז צפון עצרו קבלן שיפוצים תושב אום אל פחם בן 22 שיצר מטעני חבלה וסיפק אותם לגורמים עבריינים. בסוף חודש אפריל התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל על פיצוץ שנשמע בסמוך לבית בכפר איכסאל. חוקרי המשטרה הגיעו למקום גבו עדויות וחפשו ממצאים בזירה, סמוך לאיזור הפיצוץ הבחינו במטען חבלה נוסף שלא התפוצץ מתחת לאחד הרכבים של בני המשפחה.  חבלני המשטרה הוזנקו למקום פינו את המטען מהזירה ופתחו בחקירה במטרה לאתר את זהותו של יצרן המטענים. 

במקביל חוקרי המשטרה פתחו בחקירה לאיתור משליך המטען ותוך זמן  קצר בחקירה מאומצת גילו את זהות החשוד, תושב הכפר ברא בשנות ה-20 לחייו, השליח את המטען על רקע סכסוך בין חברתו לאחד מבנות המשפחה, החשוד נעצר והוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

חקירת מקור המטען נמשכה, וחוקרי מעבדת החבלה של משטרת ישראל פירקו אותו באופן מבוקר בחיפוש אחר ראיות לזהות בונה המטען. חקירת המטען העלתה כי קיימים סממנים זהים בין המטען שחקרו לעוד שני מטענים שנזרקו והתפוצצו בארועים שונים: האחד בתאריך 09/07/19 בכפר ביר אל מכסור והשני בתאריך 27/011/19 בכפר מנדא. 

לאחר מציאת ממצאים פורנזיים שהצביעו על מרכיב המטען, פשטו בלשי המשטרה, בתאריך ה03/11/2020 על ביתו של תושב כפר אום אל פחם בן 22 בחשד כי ייצר ומכר מטעני חבלה לגורמים עבריינים במקביל לעבודתו כקבלן שיפוצים. הנאשם נעצר ומעצרו הוארך מפעם לפעם בבית המשפט בהתאם להתפתחויות החקירה.

היום בסיום חקירה נרחבת של חוקרי המשטרה פרקליטות מחוז צפון הגישה כנגדו בקשה למעצרו עד תום ההליכים וכתב אישום חמור המייחס לו  3 אישומים של עבירת ייצור נשק שהעונש הקבוע עליה בחוק הוא עד 15 שנות מאסר. מפקד מרחב עמקים תת ניצב שלום אביטן שיבח את עבודת החוקרים וחבלני המשטרה שבעבודה עיקשת ונחושה הצליחו להגיע אל יצרן המטענים.

מפקד מחוז צפון של המשטרה, ניצב שמעון לביא, הוסיף ואמר כי הפעילות העיקשת  של חוקרי המשטרה בהגעה ליצרן המטענים היא חלק  ממימוש מהמדיניות שמובלת במחוז "לייבש את הביצה ולא רק לתפוס יתושים" ושבמסגרתה מבוצעת  פעילות ממוקדת ונחושה כנגד סוחרי, יצרני ומבריחי אמצעי לחימה, אשר יחד עם תפיסת כלי הנשק שכבר בשטח, מביאה להקטנת זמינות אמצעי הלחימה לשימוש בסיכסוכים ופעילות עבריינית בחברה הערבית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית