כתב אישום נגד תושב רמלה בגין תמיכה או אהדה כלפי ארגון חיזבאללה

על פי כתב האישום, הנאשם פרסם במשך תקופה ממושכת של כשלוש שנים וחצי, באופן שיטתי, חוזר ונשנה, בתפוצה נרחבת מאוד, דברי הזדהות, שבח, תמיכה או אהדה כלפי ארגון חיזבאללה

By Fars News Agency, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=66806999

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה כתב אישום, באישור היועץ המשפטי לממשלה, לבימ"ש השלום ברמלה נגד כמאל טנוס, תושב רמלה בן 50, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור (ריבוי עבירות).

על פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד רועי רייס, הנאשם פרסם במשך תקופה ממושכת של כשלוש שנים וחצי, החל מחודש פברואר שנת 2017 ועד לסוף חודש אוגוסט שנת 2020, באופן שיטתי, חוזר ונשנה, בתפוצה נרחבת מאוד, דברי הזדהות, שבח, תמיכה או אהדה כלפי ארגון חיזבאללה. כמו כן, במהלך תקופה זו, פרסם הנאשם בפייסבוק, גם דברי שבח, אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות כלפי מעשי טרור; ודברי הזדהות שבח, תמיכה או אהדה כלפי ארגון חמאס.

כל זאת, לרבות, על אף ולאחר שבמהלך התקופה האמורה, הן ביולי 2017 והן בפברואר 2019, נחקר תחת אזהרה ואף נעצר בגין פרסומיו אלה אשר קדמו למועדים אלה. חלק ניכר מפרסומיו בפייסבוק פרסם הנאשם תוך כדי ועל רקע אירועים שונים ברחבי הארץ, כגון אירועי אלימות ופיגועים כנגד יהודים על רקע לאומני, אירועים שהיה בהם לגרור הסלמה אפשרית בין חיזבאללה לישראל, נאומים מתסיסים ומאיימים של נסראללה נגד ישראל וכיוצא באלה.

כך, בין היתר, הנאשם פרסם דברי תמיכה ושבח למפגע הפלסטיני אשרף נעאלוה שביצע פיגוע ירי באזור התעשייה ברקן, בו רצח שני ישראלים. וכן למפגעים הפלסטינים עאצם וצאלח ברגותי, שביצעו פיגוע ירי בצומת הכניסה ליישוב עפרה, בו רצחו תינוק בן שלושה ימים לאחר שפצעו באורח קשה את אביו ואת אמו שהייתה מצויה בחודשי הריון מתקדמים, ועוד חמישה נוספים.

הנאשם אף פרסם בפייסבוק דברי שבח למנהיג הזרוע הצבאית של החמאס בעבר, עימאד מורנייה, במסגרתם פרסם איור של מפת ישראל אשר חלקה הצפוני נראה בדמות ראשו של מורנייה, מתחת לחלקה התחתון הכיתוב: "עימאד הוא החלומות של פלסטין", ולצדה כתבה המשבחת את מורנייה על רקע חשאיותו ביחס לפועלו ומעמדו בארגון החיזבאללה.

כמו כן, פרסם הנאשם תמונה בה נראים מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה ובשאר אסד ולצדה פרסם את הסטטוס: "אתה לא מבין באיזה אושר אתה חי, הרם את ראשך אחי כי אתה חי בתקופתם של כבוד חסן נסראללה וכבוד המפקד בשאר אסד- בוקר טוב", ואף פרסם סטטוס בו הפנה להופעה תקשורתית של "כבוד הסיד חסן נסראללה". התואר "אלסיד" (הסיד)- תרגומו המילולי הוא "האדון" ומשמש בקרב תומכי החיזבאללה ככינוי כבוד מוכר לנסראללה.

בהמשך, פרסם הנאשם תמונה של פיצוץ הרכב הצבאי שבו סיירו אהוד גולדווסר ואלדד רגב ז"ל, אשר גופותיהם נחטפו על ידי פעילי חיזבאללה וכתב: "כאילו שהטיל ששיסע אותו, הוא נשמה הנושאת על כתפיה נקמה של עשרות שנים (סמלון לב)  #יולי של הניצחון". בנוסף, הנאשם פרסם תמונה ובה הכיתוב: "פעולה בחשבון. השטח החיוני בישראל הוא 1200 קמ"ר. אם מישהו יפציץ קמ"ר אחד ב- 10 רקטות, החיים שם ישותקו לחלוטין.

כלומר 12,000 רקטות יכולות לשתק את החיים בישראל...ישראל אומרת שברשות "גברי" אללה ישנן 150 אלף רקטות, מתוכן 20 אלף טילים מדויקים...ושהם (חיזבאללה) יכולים לשגר 1000 רקטות ביום...מזה ישראל מפחדת וזה מה שמונע ממנה לחשוב על מלחמה. אך יום אחד היא תטעה ותלך למלחמה...ותלך עם המלחמה. כלומר הסיד (נסראללה) יילך להתפלל בירושלים ויקיים את הבטחתו פעם נוספת... ".

נוסף על כך, לאחר הפיצוץ שאירע בנמל ביירות אשר גרם נזק רב, נשמעו טענות כי ישראל היא האחראית לפיצוץ. בימים שלאחר מכן פרסם הנאשם בחשבון הפייסבוק שלו מספר סטטוסים: "(סמלון אש) עין תחת עין ונמל תחת נמל (סמלון אש), המחר לא יאחר לבוא", "המשוואה הקבועה: ביירות תמורת תל אביב. אשדוד וחיפה פחות מכך", ואף פרסם תמונה של צללית פעיל חיזבאללה מכבה בנשיפה את מנורת ישראל ועל התמונה הכיתוב The End, ולצדה פרסם את הסטטוס: "ונכבה אותה לעד".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית