דו״ח: על נאט״ו לאמץ מבט גלובלי, רוסיה אינה האיום היחיד

מגפות, שינויי אקלים, טרור, התעצמותה הצבאית של סין, וכן האגרסיביות הרוסית: אלו האתגרים העיקריים העומדים בפני נאט״ו בעשור הקרוב, כך על פי דו״ח מיוחד שהוצג לשרי החוץ של מדינות הברית

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, משתתף בפסגה הווירטואלית בשבוע שעבר. צילום: Sipa USA via REUTERS

נאט״ו צריכה לאמץ נקודת מבט גלובלית יותר להתמודדות עם איומים שונים כגון מגפות עתידיות, שינויי אקלים, טרור והתעצמותה הצבאית של סין בעשור הקרוב, תוך המשך התייחסות לאיום הרוסי אך לא רק אליו - זוהי המסקנה העיקרית של דו״ח שהוזמן על ידי מדינות הברית הצפון-אטלנטית, שהוצג בפני שרי החוץ שלהן בשבוע שעבר, במסגרת פסגה מקוונת.

על נאט״ו ״לקחת חלק גדול יותר בשמירה על הסדר הבינלאומי״, נכתב בדו״ח, שאורכו 67 עמודים. ״נאט״ו חייבת להסתגל כדי לענות על צרכיה של סביבה אסטרטגית תובענית יותר, המתאפיינת ביריבות מערכתית, רוסיה שמתמידה בתוקפנותה, ועלייתה של סין״. עוד התייחס הדו״ח לכך שנאט״ו צריכה להיות ערוכה יותר לשינויים טכנולוגיים ולסייע במאבק בטרור.

״בעבר, עמדה נאט״ו בפני איום אחד, המלחמה הקרה״, נכתב בדו״ח. ״היום היא מתמודדת עם שני יריבים מערכתיים (סין ורוסיה, מ״ק), איום הטרור המתמשך, וחוסר יציבות לאורך גבולותיה הדרומיים. עוד נכתב, כי חילוקי הדעות וההבדלים הפוליטיים בתוך הברית מהווים סכנה עבורה. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, הדו״ח (שאינו מחייב) יוצג בפני מנהיגי המדינות בפסגה המתוכננת לשנה הבאה.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית