ראש המודיעין האמריקני: סין ביצעה ניסויים ביולוגיים בחייליה

במאמר דעה נוקב שפורסם בוול סטריט ג׳ורנל, טען ג׳ון ראטקליף כי סין מנסה לייצר ״סופר חיילים״ וכי היא מהווה את האיום הגדול ביותר על ארה״ב - ועל המערב כולו - מאז מלחמת העולם השנייה

ראש המודיעין האמריקני: סין ביצעה ניסויים ביולוגיים בחייליה

ג׳ון ראטקליף, במאי האחרון. צילום: Andrew Harnik/Pool via REUTERS

חודש וחצי לפני חילופי השלטון בארה״ב, החרפה נוספת ברטוריקה מול סין: ראש המודיעין הלאומי האמריקני, ג׳ון ראטקליף, פרסם בשבוע שעבר מאמר דעה בוול סטריט ג׳ורנל המכובד, בו טען כי סין מהווה את האיום הגדול ביותר על ארה״ב מאז מלחמת העולם השנייה, וכי היא ביצעה ניסויים ביולוגיות על חיילי הצבא העממי על מנת לנסות לייצר ״סופר חיילים״ בעלי יכולות מוגברות. ״לרדיפה של בייג׳ינג אחר כוח אין גבולות אתיים״, כתב.

ראטקליף האשים את סין בתאוות הכוח וניסיונות השתלטות עולמיים, ליצירת סדר עולמי חדש. ״הרפובליקה העממית של סין מהווה את האיום הגדול ביותר על אמריקה כיום, ועל האיום הגדול ביותר על הדמוקרטיה והחופש מאז מלחמת העולם השנייה״, כתב. ״המודיעין ברור: בייג׳ינג מתכוונת לשלוט בארה״ב ובשאר העולם מבחינה כלכלית, צבאית וטכנולוגית. ראטקליף הרפובליקני קרא לפעולה דו-מפלגתית ברורה על מנת לעצור את סין, בעוד האחרונה מתכוננת ל״תקופת עימות שאינה מוגבלת בזמן״ עם ארה״ב.

רשת NBC מציינת, כי בשנה שעברה כתבו שני חוקרים אמריקניים מאמר שבחן את שאיפותיה של סין ליישם ביוטכנולוגיה בשדה הקרב. לטענת השניים, אלזה קניה ווילסון פורנדיק, הם מצאו סימנים שסין מעוניינת להשתמש בטכנולוגיית עריכת גנים כדי לשפר את ביצועי החיילים. במחקרם התייחסו למספר מקורות סיניים כגון עיתונות צבאית, וציטטו גנרל שאמר, לטענתם, כי ״לביוטכנולוגיה המודרנית ולשילובה עם מידע, ננוטכנולוגיה, תחומים קוגניטיביים ועוד, תהיה השפעה מהפכנית על נשק וציוד, מרחבי לחימה, צורות לחימה ותיאוריות צבאיות״.

ממשל טראמפ מנצל את השבועות האחרונים בשלטון כדי ללחוץ את סין כמה שיותר. בשבוע שעבר הוגבלו אשרות הכניסה לחברי המפלגה הקומוניסטית ולבני משפחותיהם, וסנקציות נגד חברות סיניות המגבילות את פעולתן בארה״ב ננקטות כל העת. על פי דיווח של רשת CNN, נשיא ארה״ב הנבחר, ג׳ו ביידן, מודע היטב לאתגרים שמציבה בייג׳ינג, והוא צפוי לנקוט בקו קשה לגבי נושאים גיאו-פוליטיים, טכנולוגיים ועוד, אך במקביל גם לשתף פעולה באזורים בהם האינטרס הוא משותף, כגון אקלים והמאבק בקוריאה הצפונית.

אולי יעניין אותך גם