רמטכ"ל צבא הודו יבקר בסעודיה

זה ביקור ראשון של רמטכ"ל צבא הודו בסעודיה. ניתן להעריך כי במסגרת הפגישה ידונו הצדדים גם בניסיונות הודו לייצא את טיל הברהמוס 

By Ministry of Defence (GODL-India), GODL-India, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=85462985

רמטכ"ל צבא הודו, גנרל מנואג' מוקונד נארוואן, יבקר השבוע בסעודיה ובאיחוד האמירויות, ביקור שבהודו מקשרים אותו עם הידוק הקשרים בין ישראל לבין המפרציות. העיתון הינדוסטאו טיימס כותב במפורש כי ביקור רמטכ"ל צבא הודו מתקיים על רקע נירמול היחסים בין ישראל לבין האמירויות, בחריין וסודן, וכי בביקור יידון הידוק שיתוף הפעולה בין הודו לבין מדינות המפרץ. זה ביקור ראשון של רמטכ"ל צבא הודו בסעודיה. 

הודו קידמה בברכה את הידוק הקשרים בין ישראל למדינות המפרץ. שני מומחים בהודו לנושאי ביטחון לאומי, זיקרור רחמן, שהיה בעבר שליח מיוחד לרשות הפלשתינית, וכן סמיר פטיל, אמרו להינדוסטאן טיימס כי "יש לראות את ביקור רמטכ"ל צבא הודו בסעודיה בהקשר של שיפור היחסים בין ישראל לבין מדינות ערביות ונוכח מאמצי איראן להציב עצמה כשחקן ראשי באזור".

שני המומחים אמרו כי "בסעודיה שוררת דאגה בעניין איראן: בכלל ההסכם שחתמה טהרן עם סין, וסיבה נוספת התחושה השוררת באיראן כי נפגעה מנהיגותה עקב התפתחויות מסויימות של הזמן האחרון הקשורות לישראל. אולם סעודיה תעמוד על כך שיימצא פתרון לבעיה הפלשתינית". 

הודו וסעודיה חתומות על מזכר הבנה לשת"פ בטחוני, ייצור משותף של מוצרים צבאיים וקיום תרגילים משותפים, בעיקר לציים של שתי המדינות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית