מטוסי החמקן F-35C של המרינס הוכרזו מבצעיים

קצין בכיר במרינס, קולונל דאנקן פרנץ', אמר כי סדרת המבחנים הוכיחה שמטוסי החמקן של החיל שומרים על רמות כוננות ומוכנות גבוהות

https://www.f35.com/about/variants/f35c

טייסת מטוסי החמקן F-35C של המרינס, הפועלים מנושאות מטוסים, הוכרזה בעלת כשירות מבצעית ראשונית (IOC), המאפשרת לשלוח את מטוסי הטייסת למשימות מבצעיות ברחבי העולם. גנרל כריסטופר מאהוני, מפקד להק מטוסי הקרב של חיל הנחתים, אמר כי "מטוסי F-35C של החיל מאריכים את הזרוע המבצעית של החיל ומגבירים את יכולותינו לסייע ולשתף פעולה עם בעלות ברית של ארה"ב, וזה בהתראה קצרה ביותר".  

דוברי המרינס מסרו כי מטוסי הקרב וציוותיהם עברו סדרה ארוכה של מבחנים לקראת ההכרזה על כשירות מבצעית. דגם F-35B של המרינס, המטוס החמקן הממריא ונוחת אנכית, וגם דגם F-35A של חיל האוויר האמריקני, כבר הוכרזו בעלי כשירות מבצעית. 

דגם C של המרינס נבנה אצל היצרנית לוקהיד מרטין כך שיוכל לשאת כמות גדולה במיוחד של דלק כדי  להאריך את טווח הפעולה של המטוסים, וכך לאפשר לנושאות המטוסים, שמהן ממריאים המטוסים, לפעול הרחק מטווח איומים, בעוד המטוסים יכולים להגיע אל מטרותיהם. 

קצין בכיר במרינס, קולונל דאנקן פרנץ', אמר כי סדרת המבחנים הוכיחה שמטוסי החמקן של החיל שומרים על רמות כוננות ומוכנות גבוהות, וזו היתה אחת הדרישות החשובות בהכנות להכרזה על כשירות מבצעית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית