איראן: חשש לחפרפרת בשירותי המודיעין בעקבות התנקשות במדען הגרעין

על פי חוקרים בנושא האיראני, צמרת הממשל האיראנית חוששת מ"רשת של מרגלים וחפרפרות" בשירותי הביון של המדינה

ההתנקשות במדען הגרעין הבכיר באיראן גרמה להלם עצום במדינה. ההתנקשות בפחריזדה חשפה "חורים עמוקים ופרצות" במנגנוני האבטחה, הביטחון והמודיעין באיראן. אי אפשר היה לבצע פעולה כזו בהצלחה אילולי היו רשתות של מרגלים וחפרפרות נטועות עמוק במנגנוני הביטחון ובקהיליית המודיעין באיראן. 

כך כותב העיתון CHRISTIAN SCIENCE MONITOR בכתבת תחקיר על ההתנקשות במדען הגרעין הבכיר. העיתון ראיין אנליסטים וחוקרים המקיימים קשרים עם איראן, ומדווח כי בהתנקשות השתתפו תריסר אנשים שהציבו מארב לשיירת פחריזדה, שמנתה ארבעה כלי רכב משוריינים. פרטים אלו מסר בימאי הסרטים, ג'חוואד מוגאווי, שעבד בעבר עם משמרות המהפכה, ועדותו זהה לפרטים שמסרו בני משפחת הנרצח לתקשורת בטהרן.

צוות המתנקשים הפעיל מכונית נפץ, מקלע, רובי סער ושני צלפים בדרך כפרית כ-40 ק"מ מטהרן. לשומרי ראשו של הנרצח מסרו סוכנויות מודיעין שונות כי הם עלולים להיפגע. גנרל חוסיין דהגאן, יועצו הצבאי של האייטולה חומייני, אמר במפורש כי "חורים, חדירות ופרצות הביאו לרצח".

העיתון כותב כי לפני כעשר שנים, בעקבות כמה חיסולים של מדעני גרעין, הוטל על יחידה מיוחדת של משמרות המהפכה לשמור על המדענים, ולא ברור אם כך היה ביום ההתנקשות בפחריזדה, שהיה בעל מעמד בכיר בממשל בטהרן ונשא בתואר סגן שר ההגנה.

מייסאם בהרבאש, חוקר מומחה לאיראן במכוני מחקר בשוודיה ובהולנד, שבעבר היה בעל קשרים עם המודיעין האיראני, דיווח כי ההתנקשות היוותה הלם כבד באיראן "לא בגלל שלא ציפו לכך, אלא להפך – בגלל שציפו שזה יקרה, ואף התכוננו, ובכל זאת לא יכלו למנוע. לכן המסקנה היא כי לא ניתן היה לבצע את ההתנקשות אילולי היו שתולה עמוק במנגנון הביטחון והמודיעין האיראניים רשת של מרגלים וחפרפרות".

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות