הערכה בארה"ב: איחוד האמירויות הערביות עוזרת לרוסיה לממש חזית מול נאט"ו 

על פי הערכות בוושינגטון, האמירויות עזרה לממן את קבוצת וגנר, הפועלת בשליחות הקרמלין בלוב לצורך התבססות מול נאט"ו באירופה  

איחוד האמירויות הערביות ככל הנראה מסייעת במימון קבוצת שכירי החרב הרוסית וגנר בלוב, כך על פי דוח שפרסם בשבוע שעבר המפקח הכללי של הפנטגון על פעולות נגד טרור באפריקה. ממצא שעלול לסבך את היחסים הקרובים של ארצות הברית עם מדינת המפרץ. כך על פי אתר foreignpolicy

המומחים חושדים זה מכבר כי איחוד האמירויות הערביות עשויה להשתמש בקבלנים צבאיים פרטיים רוסיים כדי לסייע בהטמעת תפקידה בסכסוך, אך הדו"ח הוא ההערכה הרשמית הציבורית הראשונה של ההסדר.

גורמים צבאיים היו גלויים יותר ויותר בהערכותיהם לגבי תפקידה של קבוצת וגנר בלוב, על רקע החשש שהקרמלין עשוי להשתמש בסכסוך בכדי לבסס דריסת רגל צבאית מול חופי דרום אירופה. בחודש יולי, האשים פיקוד אפריקה של הפנטגון את הקבוצה בהטלת מוקשים סביב טריפולי.

אך הגילוי כי אותם שכירי חרב רוסים אולי מומנו על ידי אחד מבני הברית הצבאיים הקרובים ביותר של ארה"ב במזרח התיכון, מסבך עוד יותר את החשבון לוושינגטון, ומגיע כשהדמוקרטים בקונגרס הקימו קמפיין להתנגד למכירת מטוסי קרב F-35 לאבו דאבי. ועדת יחסי החוץ של הסנאט אמורה לקיים דיון סגור בנושא מכירת הנשק בקרוב. "כעת נראה שיש נוכחות רוסית קבועה מול נאט"ו, והיא התאפשרה על ידי בעל ברית אמריקני," אמר פרדריק ווהרי, עמית בכיר בתוכנית המזרח התיכון בקרן השלמה לשלום בינלאומי.

בעוד איחוד האמירויות הערביות הייתה התומכת הצבאית הגדולה ביותר בהפטר, תפקידה של מדינת המפרץ בסכסוך זכה לביקורת פחותה משמעותית מצד הבית הלבן מאשר ההתערבות הרוסית בלוב. מומחים מייחסים זאת למאמצי הלובינג האדירים של איחוד האמירויות בוושינגטון, ולתפקידה של המדינה ביעדים מרכזיים אחרים של מדיניות החוץ של ארה"ב, כמו מסע הלחץ המרבי על איראן והסכם השלום של איחוד האמירויות הערביות עם ישראל.

"ה- DIA אמר כי הדיווח על מי מממן את המשך הנוכחות של קבוצת וגנר בלוב הוא "דו משמעי". ה- DIA העריך כי איחוד האמירויות הערביות עשויה לספק מימון מסוים לפעילות הקבוצה", נכתב בדו"ח