מכ"מ זיהוי רחפנים של  ARTsys360 נמכר בארה"ב, מקסיקו וישראל

המכ"מ מזהה רחפנים טסים, יעדים אנושיים ורכבים ברדיוס של 360 מעלות ובמרחק של עד 700-800 מטר
 

צילום: ARTsys360

חברת ARTsys360 הישראלית, יצרנית מכ"מי 3D ו-°360 לזיהוי רחפנים בעלות נמוכה ובמשקל-קל, מדווחת כי מכרה את מערכותיה כחלק מרכישות רחבות יותר של מערכות אנטי-רחפנים ללקוחות בארה"ב, מקסיקו וישראל ומנהלת כעת משא ומתן עם מספר לקוחות אחרים.

החברה אומרת כי טכנולוגיית המכ"ם החדשנית שלה מספקת כיסוי של °360 באזימוט ועד °45 מעל ומתחת לאופק ללא חלקים נעים מכניים. מכ"מ  RS-400 הוא מערכת מיקרו-מכ"ם קלה, בעלות נמוכה, קומפקטית ואמינה עם צריכת אנרגיה נמוכה )תפוקה של 100 מיליוואט פירושה שהיא בטוחה לחשיפה אנושית ועומדת בתקנות רשות התקשורת הפדרלית של ארה"ב FCC). המערכת מזהה רחפנים טסים, יעדים אנושיים ורכבים ברדיוס של 360 מעלות ובמרחק של עד 700-800 מטר.

לדברי מאיר זורע, יו"ר חברת ,ARTsys360 גודל המכ"ם ויכולת הכיסוי שלו פירושו שהוא גם מתאים לתיאום תנועת רחפנים מעל אזורים עירוניים .(UAM) "במצב כזה אתה זקוק למספר רב של מכ"מים שיופעלו כרשת כדי להתגבר על 'קטעים מתים' שנוצרים על ידי בניינים גבוהים", אומר זורע. "בגלל המחיר הנמוך של המכ"ם שלנו, העניין מתחיל להיות סביר יותר מבחינת יחס עלות/ביצועים." היו"ר הוסיף כי המערכת עולה פחות מ-50,000 $ - בהשוואה למחירים של 150,000$ עד $300,000 עבור מכ"מי מערך מופע.

החברה מפתחת כיום גרסה חדשה של המכ"ם שמשקלו ק"ג בלבד ויכול לשמש כחיישן Sense-and-Avoid מבוסס-רחפן.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית