סלובניה מגדירה את חיזבאללה כארגון טרור

״פעילות חיזבאללה שזורה בפשע מאורגן ובניהול פעולות טרור או פעולות פרא-צבאיות בקנה מידה עולמי״, מסרה הממשלה בליובליאנה. משרד החוץ הישראלי מוביל מאמץ בין-סוכנותי להגברת הלחץ הבינלאומי על חיזבאללה

ראש ממשלת סלובניה, יאנז יאנשה, מגיע לפסגת מנהיגי האיחוד האירופי, אוקטובר 2020. צילום: Olivier Hoslet/Pool via REUTERS

ממשלת סלובניה קבעה אתמול (ב׳) כי חיזבאללה הינו ארגון טרור בעל מאפיינים של ארגון פשע מאורגן, המהווה סיכון לשלום ולביטחון ומנהל פעילות טרור בהיקף עולמי. בהחלטה זו, מצטרפת ממשלת סלובניה לאוסטריה, גרמניה, צ'כיה ושווייץ שכבר קיבלו לאחרונה החלטות בנושא חיזבאללה. החלטת ממשלת סלובניה התקבלה שבועות ספורים לאחר החלטת ממשלת אסטוניה על איסור כניסת פעילי חיזבאללה לשטחה, והודעת ממשלת גואטמלה בדבר הכרזה על חיזבאללה כארגון טרור.

״פעילות חיזבאללה שזורה בפשע מאורגן ובניהול פעולות טרור או פעולות פרא-צבאיות בקנה מידה עולמי״, נכתב בהצהרה הרשמית של ליובליאנה, וכן צוין כי ״חיזבאללה כבר הוכרז כארגון טרור על ידי מספר מדינות וארגונים״.

משרד החוץ הישראלי מוביל מאמץ בין-סוכנותי להגברת הלחץ הבינלאומי על חיזבאללה. בשנה וחצי האחרונות, הצטרפו 16 מדינות הצטרפו לרשימת המדינות שכבר רואות בחיזבאללה ארגון טרור. תשע מהמדינות הצטרפו רק בחצי השנה האחרונה. סלובניה הופכת למדינה השישית באיחוד האירופי שמכירה בכך, אחרי גרמניה, הולנד, ליטא, אסטוניה ולטביה. מדינות נוספות שנקטו בצעד דומה כוללות את ארה״ב, קנדה, ארגנטינה, אוסטרליה, פרגוואי, וכן את הליגה הערבית ומועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ.

״אני מודה לממשלת סלובניה על החלטתה הקובעת כי ארגון חיזבאללה על כל זרועותיו הינו ארגון טרור״, מסר שר החוץ, גבי אשכנזי. ״החלטה זו  מצטרפת להחלטות שקיבלו בחודשים האחרונים ממשלות באירופה ובאמריקה הלטינית. ארגון חיזבאללה הוא ארגון טרור שפוגע בראש ובראשונה באזרחי לבנון עצמה ולוקח אותם כבדי ערובה במטרה לשרת את האינטרסים של איראן״.

עוד אמר אשכנזי, כי ״החלטת  ממשלת סלובניה נגד החיזבאללה היא צעד נוסף במאמץ שמוביל משרד החוץ להרחבת הלחץ הבינלאומי על החיזבאללה. אני קורא לאיחוד האירופאי ולמדינות נוספות להכיר בחיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור״. לאחר הפיגוע הקטלני בבורגוס שבבולגריה בשנת 2012, המיוחס לאיראן ולחיזבאללה, הכריז האיחוד האירופי על הזרוע הצבאית של חיזבאללה בלבד כעל ארגון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית