ספרד מראה עניין ברקטות של אלביט 

על פי הפרסום, הצבא הספרדי בוחן, בין היתר, גם יצרנים זרים כמו Avibras הברזילאית, אלביט הישראלית ו-Lockeed Martin האמריקנית

צילום: אלביט

במסגרת תכנית בניין הכוח Army's Force 2035, צבא ספרד מחפש רקטות מדויקות ארוכות טווח. לפי פרסום של defensa, מדובר בטווחים שבין 40-300 ק"מ. זמני ההטמעה שרוצה משרד הביטחון הספרדי קצרים מאד, ומדובר בשלוש שנים מרגע ההזמנה עד לפריסה מבצעית בשטח. כלומר, מדובר במוצר סדרתי יחסית שדורש מעט פיתוח. 

על פי הפרסום, הצבא הספרדי בוחן, בין היתר, גם יצרנים זרים כמו Avibras הברזילאית, אלביט הישראלית ו-Lockeed Martin האמריקנית. לצדן, קבוצת חברות ספרדיות בראשות Expal Systems נתנה הצעה לממשלה הספרדית. 

בין החברות הספרדיות שפועלות יחד עם Expal Systems ניתן למנות את Instalaza, מומחית לראשי קרב והנעה. Tecnobit, בעלת ניסיון עם טיל הספייק של רפאל וסימולטורים. Iveco מומחית לאינטרגרציה. Escribano Mechanical & Engineering ו- Everis ADS שפיתחו מערכות הכוונה מדויקות עבור רקטות ארטילריה וכן SasCorp, אשר תתרום את יכולות ההדמיה.Expal תהיה אחראית על פיתוח הרקטות ושילובן בפלטפורמה, תוך מתן תמיכה בהנדסת מערכות. 






 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית