פגיעה בפרטיות: כתב אישום נגד רמי לוי, אופיר אטיאס ושלומי ג'וליאן

"פגיעה בפרטיותם של לקוחות חברת התקשורת באמצעות שימוש במאגרי מידע של החברה", כותבים בפרקליטות

bigstock

הבוקר הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבימ"ש השלום בעיר כתב אישום נגד חב' רמי לוי תקשורת בע"מ, אופיר אטיאס ושלומי ג'וליאן. כתב האישום מגולל פרשה חמורה של פגיעה בפרטיותם של לקוחות חברת התקשורת באמצעות שימוש במאגרי מידע של החברה, לרבות, שליפת נתונים על עובדי החברה, מכרים, אנשי תקשורת ועוד, לצורך בירור עניינים עסקיים ואישיים של החברה והנאשמים.

כתב האישום הוגש היום בשנית, לאחר שלפני כשבועיים ביטל בית משפט השלום את כתב האישום בפרשה, בשל חריגה של יומיים מהתקופה המוגדרת בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, וקביעת בית המשפט כי נדרש לכך אישור היועץ המשפטי לממשלה. פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום את כתב האישום באישורו של היועץ המשפטי לממשלה.

"בין היתר, ניתנה לנאשמת 3 הרשאה להשתמש במערכת ניטור ובקרה המכונה מערכת "הפרוד" (fraud) (להלן: "המערכת"), אשר מתעדת נתוני תקשורת אודות שיחותיו של מנוי נבחר ומאפשרת להפיק פלטי שיחות יוצאות ונכנסת ואיכוני מיקום של המנוי", נכתב בכתב האישום. "המערכת נועדה לשימושן של חברות תקשורת לצורך מניעת הונאות.

"ריכוז הנתונים במערכת ה"פרוד", מהווה "מאגר מידע" לפי חוק הגנת הפרטיות ולפיכך דורש רישום בפנקס מאגרי המידע. במערכת ניתן לבצע בדיקות למינויי נאשמת 3 אשר כוללות, בין היתר, פירוט בדבר שיחות יוצאות ונכנסות של מספר מנוי נבחר, ונתוני איכון של המנוי בעת ביצוע השיחות. כמו כן, ניתן לבצע בדיקות אף על מי שאינו מנוי של נאשמת 3. בדיקות אלה מאפשרות לקבל פלט של השיחות היוצאות והנכנסות עם מינויי נאשמת 3, וכן, איכון של מנויי הנאשמת 3 בזמן השיחות הנ"ל.

"[...] בין השנים 2011-2016 בוצעו מאות בדיקות במערכת, שלא למטרה לשמה נמסר המידע והוקם המאגר. בחלק מן המקרים אף הופרה חובת הסודיות המוטלת על בעלי תפקידים במאגר."

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית