NewRocket הישראלית משיקה דור חדש של מנועים רקטיים

המנוע פועל על דלק מבוסס ג'ל, מספק הנעה ירוקה מבלי להתפשר על ביצועים גבוהים ושליטה מלאה בדחף

Ilan Harel, NewRocket CEO. Courtesy Paravoz Photography

חברת הסטארטאפ NewRocket משיקה דור חדש של מנועים רקטיים. החברה הינה בוגרת Incubit Ventures, החממה הטכנולוגית של אלביט מערכות, המשקיעה בחברות deep-tech בשלבים מוקדמים. ניו-רוקט מפתחת מנועים רקטיים מתקדמים המבוססים על שימוש בג'ל במקום בדלק נוזלי או בדלק מוצק.

המנוע משלב יתרונות של עוצמה, יכולת שליטה וידידותיות לסביבה, תוך עמידה ברגולציות המחמירות ביותר. הפתרון של ניו-רוקט מתאים ללווינים בכל הגדלים כמו גם ליישומים אחרים בתחום החלל, ומאפשר יכולת תמרון ומעברי מסלולים עתירי אנרגיה. המנוע פועל על דלק מבוסס ג'ל, מספק הנעה ירוקה מבלי להתפשר על ביצועים גבוהים ושליטה מלאה בדחף.

"ההשקעה תשמש את ניורוקט למימוש אסטרטגיית הצמיחה שלה, להאצת פיתוח המנוע והחדרת פתרונות ההנעה שלנו לשוק התעופה והחלל הגלובלי, אמר אילן הראל, מנכ"ל NewRocket. "חברות בתחום ה- NewSpace משגרות מערכים של אלפי לווינים. פתרון ההנעה של ניו-רוקט יאפשר פריסה יעילה יותר של לווינים על המסלול כמו גם ביצוע שינויי מסלול ביעילות מירבית."  

דלקים קונבנציונליים המשמשים כיום להנעת לווינים הם רעילים מאוד, מבוססים על הידרזין, חומר שהשימוש בו צפוי להיאסר באירופה. "הדלק שפיתחנו, המבוסס ג'ל, משלב את היתרונות של דלק מוצק ושל דלק נוזלי: הוא מספק אנרגיה בעוצמה גבוהה, ברמת ביצועים דומה להנעה מסורתית המשתמשת בהידרזין, מאפשר שליטה מלאה במנוע, וידידותי לסביבה. בנוסף, הנעה בג'ל היא בטוחה ואינה רעילה, לכן מורידה משמעותית את עלויות התדלוק, האחסון ושירותי הקרקע,", הוסיף הראל. 

ניו-רוקט חתמה לאחרונה על חוזים ראשונים עם תאגידים מובילים בתחום תעשיית החלל והתעופה, וכבר מבצעת פרויקטים בהיקף של מעל 6 מליון דולר. על מנת להרחיב את החדירה לשוק הגלובלי, החברה גייסה מליון דולר, מתוך סיבוב גיוס שעדיין מתנהל, מחברת ההשקעות הבריטית Consensus Business Group (CBG) של המשקיע וינסנט צ'נגוויז. CBG מנהלת תיק השקעות גלובלי בהיקף 600 מליון דולר.

"תעשיית החלל עוברת שינוי עצום; במשך עשרות שנים התחום נשלט על ידי מדינות וממשלות אבל בשנים האחרונות, עם עלייתן של יוזמות פרטיות כמו SpaceX של אילון מאסק ואחרות, תחום החלל האזרחי התחיל להתפתח במהירות, אמר נטע כהן, מנכ"ל אינקוביט. "הורדת עלויות תוך שמירה על ביצועים גבוהים הינה צורך חיוני לתעשייה הזו, על מנת שתצליח להאיץ ולגדול. הפתרון של ניו-רוקט מעורר את השוק עם גישה חדשנית שעונה לצרכי תעשיית ה-NewSpace." 

הוכחת היתכנות (POC) שקיימה ניו-רוקט לאחרונה סוללת דרך גם ליישומים נוספים ומרכזיים בעולם התעופה והאנרגיה. ניו-רוקט נוסדה על ידי זוהר שלגמן ומוטי אלישיב בחממת אינקוביט של אלביט מערכות, הנתמכת על ידי רשות החדשנות. Incubit Ventures משקיעה במיזמיDeepTech  בשלבים מוקדמים מאוד, אשר מפתחים טכנולוגיות פורצות דרך. 

הטכנולוגיה של ניו-רוקט מבוססת על טכנולוגיה שפיתח פרופ' בני נתן מהפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון – מכון טכנולוגי לישראל, ואשר ניתנה ברישיון לחברה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית