חיל הים הפיליפיני קיבל שמונה כטב״מים אמריקנים

כטב"מי ה-ScanEagle יספקו יכולות מודיעין, מעקב וסיור לטייסת הסיור האווירית הבלתי-מאוישת הימית של הצי הפיליפיני. הפיליפינים זוכה לסיוע הצבאי הנרחב ביותר מבין מדינות הודו-פסיפיק  

כטב״ם ScanEagle. צילום: מתוך אתר חברת בואינג

הודעת שגרירות ארה"ב במנילה, כטב"מים אלו יספקו יכולות מודיעין, מעקב וסיור (ISR) לטייסת הסיור האווירית הבלתי-מאוישת הימית מס' 71 (71 MUARS) של הכנף האווירית של הצי הפיליפיני. 71 MUARS היא היחידה המובילה של הצבא הפיליפיני למבצעי ISR ימיים בלתי-מאוישים.

לדברי  סגן אדמירל אריק קגאואן, סגן רמטכ"ל הצבא הפיליפיני, "נכס חדש זה ישלים את פעולתו של זה המופעל כבר על ידי כנף המודיעין והאבטחה מס' 300, המוצב בבסיס האווירי אנטוניו באוטיסטה בפלאוואן, קרוב מאוד לאזורים השנויים במחלוקת בים הפיליפיני המערבי שמצריכים את תשומת ליבנו המתמשכת".

לדברי שגרירות ארה"ב במנילה, "הפיליפינים היא ללא ספק הנמען הגדול ביותר של הסיוע הצבאי של ארה"ב באזור הודו-פסיפיק. מאז 2015 מסרה ארצות הברית מטוסים, ספינות, כלי רכב משוריינים, נשק קל וציוד צבאי אחר לפיליפינים בשווי של 650 מיליון דולרים, תוך ביצוע אימונים משותפים עם בעלי בריתנו הפיליפינים".

על פי ידיעה באתר Navak News, כטב"מים אל נתרמו על ידי ארצות הברית במסגרת תכנית Maritime Security Initiative (MSI). לראייה, היצרנית Insitu זכתה בחוזה בסך 48 מיליון דולר לאספקת 34 כטב"מי ScanEagle עבור מלזיה, אינדונזיה, הפיליפינים ווייטנאם, שישה כטב"מים הועברו למלזיה כבר במאי השנה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית