בפיתוח: כרב"מ עם יכולות שיגור אוטונומיות של כטב"מים למטרות אבטחה

השותפות של החברות סטילת' ופלאנק תתמקד באפשרות של הכרב"מ לשגר ולהנחית כטב"מים

Planck AeroSystems photo

האתר unmannedsystemstechnology.com טוען כי החברות Stealth Technologies ו-Planck AeroSystems התקשרו ביניהם בהסכם לפיתוח יכולות לכרב"מ (UGV) של סטילת', שיאפשרו שיגור אוטומטי של כטב"מים מהרכב ונחיתה עליו. הכרב"מ מפותח עבור יישומי אבטחה היקפיים בתחומים כמו תחבורה, אנרגיה, ביטחון, ממשלה ותשתיות.

חברת פלאנק תספק את מערכת מנוע הבקרה האוטונומית שלה (ACE), פתרון תוכנה משובץ המשתמש בראיית מכונה, בינה מלאכותית וחיישנים מובנים כדי לאפשר לכטב"מים (UAS) להשתגר באופן אוטונומי מרכב נע ללא GPS. המערכת מספקת דיוק ברמה של סנטימטר ותומכת בתנועת כלי שיט או רכב קרקעי, כולל השפעות גלגול, משיכה, גובה ורוח.

מערכת ה-ACE פרוסה כיום אצל חמש סוכנויות פדרליות אמריקאיות ועם שתי מדינות בעלות ברית. המערכת שלטה באלפי גיחות כטב"מים מוצלחות הן בים והן מכלי רכב, על מטוסים של יצרנים רבים ושונים. פלאנק עובדת עם משרד התמיכה הטכנית ללוחמה בטרור של משרד ההגנה האמריקאי (CTTSO), משרד ההגנה של ארצות הברית והמשרד לביטחון פנים על היבטים שונים של הטכנולוגיה שלה.

האתר מציין כי השותפות של סטילת' ופלאנק תתמקד באפשרות של הכרב"מ לשגר ולהנחית כטב"מים, בשילוב הסיבולת הרבה  של הכרב"מ עם המהירות הגבוהה וכושר התמרון של כטב"מים ובמתן יכולת אידיאלית לצורכי מעקב, סיור, מודעות-מצבית בזמן אמת והגנה על כוחות. ניתן לשלב את הייחודיות של שתי הפלטפורמות בכדי ליצור מערך סיורים ומעקב מורחב, ולאפשר שימוש רב יותר בבינה מלאכותית לצרכי מיפוי, ניווט, זיהוי אובייקטים ואנשים, מעקב אחר אובייקטים ואנשים.

החברות יבדקו גם את האפשרות לשילוב כטב"מים קשורים בכרב"מ, תוך מתן אפשרויות פריסה נוספות בסמוך למרחבי אוויר מבוקרים ובאזורים שיש בהם דרישות בטיחות שבדרך כלל לא יכללו הפעלת כטב"מים כמו שדות תעופה ומתקני אנרגיה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית