הגנה היקפית: חמשת הפתרונות שישאירו את תא השטח סטרילי

גדר ביטחון מודרנית להגנה היקפית כוללת אלקטרוניקה, אופטיקה, מכ"ם, חיישנים ואלגוריתמים הנותנים גילוי ניסיונות חדירה תוך שניות. לא כדאי לטפס
 

מתקנים ביטחוניים, בסיסי צבא, בתי כלא, נמלי אוויר וים, מתקני נפט ואנרגיה, מתקנים חיוניים, מארמון בקינגהאם בלונדון ועד גבולות מדינת ישראל, מוגנים כיום בגדרות ביטחון המצויידות בפריטי ציוד מתוחכמים וחכמים המעניקים למוגן הגנה היקפית ומתריעים בניסיונות חדירה. 

על גדר להגנה היקפית ניתן להתקין ציוד אלקטרוני, אלקטרו-אופטי, מבחר חיישנים (סנסורים), מגוון מכשירי התראה והתרעה קוליים, מכ"ם, כולל אפשרויות לירי אוטומטי אל מי שמנסה לחדור. יש מערכות לגילוי כלי טיס המאיימים על שטח מוגן. המשמעות היא שמי שינסה לפרוץ, או לחדור, או לחפור מתחת או לטפס מעל גדר חכמה, מתחייב בנפשו. 

מקדם ההתראה על ניסיון החדירה שלו הוא קצר ביותר, הגילוי בשניות, המידע יגיע בזמן אמת למפקדה או למרכז שליטה, ויינקטו האמצעים לנטרול האיום.  דן ארקין בוחר חמישה מוצרי הגנה היקפית תוצרת שנים מהמובילים שביצרני ציוד זה בישראל, התעשיה האווירית וחברת מגל, שתיהן ביהוד.

ELM-2114 התעשיה האווירית: מכ"ם גילוי פריפריאלי תוצרת אלתא/ תע"א, מכ"ם לתצפית המחפש מטרות אף בתנאי מזג אוויר קשים, פועל בטכנולוגיית MULTI BEAM המבטיחה פעולה בזמן אמת, גילוי סימולטני, ניטור ועיקוב של מטרות קרקע נעות. טווח גילוי עד 500 מטרים לגילוי בני אדם ועד אלף מטרים לגילוי כלי רכב נעים. מספק הגנה על תשתיות קריטיות, מכ"ם גל רצוף, מינימום אזעקות שווא, אמינות תפעולית וקלות התקנה. אפשרות לשילוב עם חיישנים אלקטרו-אופטיים ומערכות שו"ב.

FENSOR חברת מגל:  מערכת חסכונית להגנת תשתיות ומתקנים קריטיים, אתרי צבא ואכיפת חוק, מתחמי תחבורה ואתרי גבולות. הגנה היקפית חכמה, מזהה כמה חדירות בו-זמנית, מזעור התרעות שווא, פעולה במזג אוויר קיצוני. חיישנים רבים פועלים במערכת למדידת תאוצות, שולחים נתונים למרכז התקשורת, שם המידע מנותח כדי לספק התראות אמיתיות ומדוייקות בזמן אמת. 

מזהים תנועות כמו ניסיונות חדירה, חיתוך הגדר, טיפוס, הרמת הגדר וזיהוי מדוייק של מקום החדירה. המעבדים ממוקמים כל שני ק"מ לאורך הגדר, כאשר בין מעבד אחד למשנהו פרוסים עד 667 חיישנים. המערכת מותאמת לכל סוגי הגדרות ומספקת מידע אמין ורציף באופן אוטומטי.

ELM-2112 התעשיה האווירית: מכ"ם של אלתא לגילוי קרקעי והגנת חופים, לתצפית ולאיתור מטרות באזור נרחב. ניתן להתקין מכ"ם זה על מגדל, תורן, בניין גבוה, וגם בים. מגלה, מזהה ומאתר כל מטרה נעה באזור העויין כמו אדם מהלך, אדם שוחה בים, סירות קטנות. טווח הגילוי מ-300 מטרים עד 22 אלף מטרים, תלוי בסוג המטרה. הגילוי הוא אוטומטי בכל מזג אוויר.

FIBER PATROL FP 1150 חברת מגל: חיישן סיבים להגנה היקפית המאפשר זיהוי מדוייק של ניסיונות פריצה, כולל זיהוי מדוייק גם בזמן החדירה. פועל גם כאשר יש כמה ניסיונות חדירה בו-זמניות וברעשים סביבתיים. הטכנולוגיה של החיישנים אינה דורשת אביזרים ממונעים או מוליכים בשטח, ולכן החיישן חסין מפני ברקים ומזג אוויר קיצוני, והוא בטוח אפילו בנוכחות חומרי נפץ. הסיב בנוי על אלגוריתמים מתוחכמים המאפשרים לזהות איומים אמיתיים ולנטרל תדרים מקריים. 

התוכנה מאפשרת הגדרות מותאמות לכל גדר ולכל חלק בה. החיישן אינו מצריך תשתית תקשורת או חשמל חיצונית לגדר וגם לא נקודות הארקה. המערכת קלה להתקנה ולהפעלה ומתחברת בקלות למערכות הפעלה מגוונות.

DRONE GUARD ESM תעשיה אווירית/אלתא: מערכת גילוי נגד רחפנים. מנטרת את נתוני התקשורת של הרחפן, מזהה, עוקבת ומדכאת איומים מכלי הטיס הקטנים בשטח היקפי מוגן. אידאלי להגנת שדות תעופה, אתרים רגישים, להגנת שטחים. מערכת מוכחת בשדה הקרב, מתאימה גם להגנת גבולות, לאירועים גדולים ולהגנת מתקנים. המערכת היא חלק ממשפחת DRONE GUARD נגד רחפנים של אלתא. ההפעלה מבוססת על גילוי פאסיבי ודיכוי אקטיבי (שיבוש), כאשר זמן הגילוי הוא שנייה אחת, הגילוי בטווח של חמישה ק"מ והכיסוי ברוחב של 360 מעלות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית