בריטניה: האקרים צפון קוריאנים ניסו לתקוף חברה המפתחת חיסון לקורונה

על פי מקורות אנונימיים, התוקפים התחזו למגייסים ברשתות החברתיות ופנו לאסטרהזנקה עם הצעות עבודה מזויפות שהכילו קוד זדוני. התקיפה התמקדה בצוותים העובדים על פיתוח החיסון לנגיף הקורונה

צילום: REUTERS/Dado Ruvic

האקרים צפון קוריאנים חשודים בכך שניסו לפרוץ למערכות של יצרנית התרופות הבריטית אסטרהזנקה בשבועות האחרונים. על פי מקורות אנונימיים ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס, ההאקרים התחזו כמגייסים בלינקדאין ובוואסטאפ ופנו לחברה עם הצעות עבודה מזויפות. לאחר מכן, שלחו מסמכים שהיו כביכול תיאורי משרה, אך למעשה היה בהם קוד זדוני שנועד להשיג גישה למחשבי החברה.

על פי הידיעה, נראה שניסיונות ההאקרים כשלו. הם ניסו לכוון ל״מערך נרחב של אנשים״, כולל הצוותים העובדים על פיתוח החיסון לנגיף הקורונה. המקורות אמרו כי הטכניקות בהן עשו הפורצים שימוש מתאימות לסדרת מתקפות שמומחי סייבר שייכו לקוריאה הצפונית. מוקדם יותר, ניסיונות החבלה התמקדו בחברות ביטחוניות וארגוני תקשורת, אך בשבועות האחרונים המיקוד עבר ליעדים הקשורים לפיתוח החיסון לנגיף. עוד אמרו המקורות, כי חלק מחשבונות המייל בהם השתמשו ההאקרים היו רוסיים, בניסיון פוטנציאלי להסיט את תשומת הלב ולהטעות חוקרים.

מאז תחילת מגפת הקורונה חל זינוק בניסיונות האקרים מרחבי העולם לפרוץ למערכות של חברות תרופות, בתי חולים, מערכות בריאות ומדעני חיסונים. מחברת אסטרהזנקה, שעומדת כעת בפני ניסוי מחודש לחיסון לאחר שנחשפה טעות בניסוי המקורי, לא נמסרה תגובה.   

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית