המשרד להגנת הסביבה: בודקים עמידת קצא"א בתנאי היתר הרעלים ורישיון העסק

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: ״המשרד להגנת הסביבה מבצע תחקיר של האירוע ויבדוק את עמידת קצא"א בתנאי היתר הרעלים ורישיון העסק". רק לאחרונה נחתם הסכם בין החברה לאמירויות

https://www.eapc.co.il/about-us/company-profile

בעקבות פניות רבות שהגיעו החל משעות הבוקר המוקדמות מצד תושבי האזור למוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה ומצד ראש עיריית אשקלון בדבר ריחות חריפים של דלק באזור אשקלון ואשדוד, יצאו צוותים של המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים נפת אשקלון לשטח, לבדיקת מקור המפגע.

בדיקת הצוותים העלתה, כי מקור הריח הוא באחד ממכלי הדלק הגולמי שנמצאים בצידה הצפוני של חוות המכלים, קרוב לאשקלון. בשטח נמצא מכל דלק שעל גגו אותרו שאריות של דלק גולמי מעורב עם מי גשמים, והדבר יצר ככל הנראה את מפגע הריח הכבד והחריג באזור.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: ״המשרד להגנת הסביבה מבצע תחקיר של האירוע ויבדוק את עמידת קצא"א בתנאי היתר הרעלים ורישיון העסק. ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונשקול בהתאם לממצאי הבדיקה את המשך צעדינו מול המפעל ומנהליו״.

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ממליצים לציבור באזור לסגור חלונות ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת. המשרד להגנת הסביבה מבצע תחקיר של האירוע, ויפעל בהתאם לממצאים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית