דרום קוריאה החליטה לעבור לייצור המוני של טק"ק

עלות ההצטיידות ב-200 טילים היא כ-320 מליוני דולרים. הטילים אמורים להשמיד מבני תת קרקע של צפון קוריאה

https://www.youtube.com/watch?v=4itmC1d6gAU&feature=emb_title

דרום קוריאה החליטה ביום רביעי האחרון לעבור לייצור המוני של טילים טקטיים קרקעיים שנועדו להשמיד בסיסי ארטילריה תת קרקעיים בצפון קוריאה, אמרו גורמים רשמיים. במהלך הוועדה לקידום פרויקטים ביטחוניים בהנהלת שר הביטחון סו ווק, הממשלה אישרה את התוכנית לייצר למעלה מ- 200 יחידות מהטיל הטקטי הקוריאני (KTSSM) עד שנת 2025, כך על פי מינהל תכנית הרכישה של ההגנה (DAPA).

במסגרת הפרויקט בהיקף 406 מיליון דולר, פיתחה דרום קוריאה בהצלחה את הנשק החדש בטכנולוגיה משלה. עלות ההצטיידות 320 מיליון דולר, אמרו ב- DAPA. "הפרויקט הזה נועד להשמיד באמצעות ארטילריה ארוכת טווח מנהרות תת קרקעיות במטרה לנטרל את התקפת האויבים בזמן הקצר ביותר", נמסר בהודעה של סוכנות רכש הנשק.

הטיל הבליסטי, שטווח הטיסה שלו כ-120 ק"מ, צפוי להיכנס לפעולות לחימה בסביבות 2022. צפון קוריאה חשפה סוג חדש משלה של טיל קרקע-קרקע באוגוסט 2019, ושיגרה אותו שלוש פעמים בניסוי. הטיל, שנורה ממשגר זוקף זחלי.

במהלך הפגישה אישרה הוועדה גם את הסיבוב השלישי לייצור המוני של טנק המערכה הראשי K2. על פי DAPA, יבנו כ- 50 יחידות מהטנק עד שנת 2023. היקף ההשקעה כ2.5 מיליארדי דולר. בדיוק כמו אלה שיוצרו בסבב הקודם, היחידות החדשות יצוידו בתיבת הילוכים מתוצרת חוץ, יחד עם מנוע מקומי, לאחר שתיבת הילוכים מתוצרת מקומית לא עמדה בתקנים, אמרו גורמים רשמיים.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית