תכירו: המג"בניקים החדשים

377 לוחמים ולוחמות חדשים ישתלבו ביחידות מג"ב ברחבי הארץ. כ-90 לוחמים ולוחמות ימשיכו לשרת ככוח אחוד לטובת משימות אבטחה של בסיס האימונים ומשימות תגבור של מחוזות המשטרה

קרדיט צילום: דוברות המשטרה
 

בשטחי האש של בסיס האימונים של מג"ב במכמש סיימו היום (ג) את הכשרת הטירונות 377 לוחמים ולוחמות חדשים אשר ישתלבו ביחידות מג"ב ברחבי הארץ. הטקס שנערך כאמור בבסיס האימונים של מג"ב התקיים בראשות מפקד בית הספר החילי, תת-ניצב יהודה יהושוע. זאת הפעם השלשית השנה שהטקס נערך ללא משפחות וחברים תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. 

כמו בכל מחזור טירונות משמר הגבול, ההכשרה נערכה כארבעה חודשים שמהלכם הוכשרו החניכים לטפל באירועי טרור ושמירה על הסדר הציבורי, טיפול באירועי הפרות סדר, הכשרה משטרתית ללחימה בפשיעה החמורה ועוד. החניכים שסיימו צפויים להשתלב ביחידות מג"ב הפרוסות ברחבי הארץ. כ-90 לוחמים ולוחמות ימשיכו לשרת ככוח אחוד לטובת משימות אבטחה של בסיס האימונים ומשימות תגבור של מחוזות המשטרה. כמו כן חלק מהבוגרים ימישכו לקורסים פיקודיים ומקצועיים כמו קורס מסתערבים וחובשים. 

מפקד בית הספר החילי, תת-ניצב יהודה יהושוע אמר בדבריו: "במהלך הכשרתכם עמדתם בנחישות רבה אל מול כל אתגר או שינוי, למדתם את חוקי הארגון, נחשפתם למגוון משימות מג"ב, הכרתם את ערכי החיל ואף התנסיתם לא מעט במשימות מג"ב בשטח. וכעת, מתחיל לו שלב היישום, כבר בעוד שבוע אתם תשתלבו במשימות החיל בכל הגזרות, בכל סוגי המשימות ותהיו לוחמים במשמר הגבול ונציגיה של מדינת ישראל". 

מפקד גדוד הטירונים של מג"ב, סנ"צ אלי אבוטבול אמר: "למשפחות הנרגשות, לאימהות ולאבות שלצערנו לא נמצאים כאן איתנו עקב נגיף הקורונה אך מחכים לכם נרגשים בבית, אבקש לומר תודה באופן אישי. תודה על התמיכה שאתם נותנים לילדיכם, עוזרים להם לחצות את קו הסיום מהיום שהתגייסו ועד היום. מרגע גיוסם, הפכו ילדיכם ועמם גם אתם, לחלק ממשפחה מיוחדת במינה - משפחת משמר הגבול". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית