יו"ר הקואליציה נגד משרד התקשורת: בלי סיבים ביו"ש ננטרל החלטות משרד התקשורת

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אמר לקראת תום הדיון כי אם נושא פריסת הסיבים ביו"ש לא יטופל זה יכול להביא להחלטה שלו, כיו"ר קואליציה, לעצור קידום החלטות של משרד התקשורת

קרדיט סטילס: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, התכנסה היום (ד) לדיון מיוחד ברפורמה המתוכננת בדואר, על רקע הודעת משרד התקשורת כי בכוונתו לפתוח את הענף לתחרות. היו"ר מרגי, שיזם את הדיון, אמר כי מדובר בישיבה ראשונה בסדרת דיונים לבחינת הנושא, והבהיר כי הוועדה לא תקבל תכנית התייעלות חד צדדית, כזו שהיחיד שישלם את המחיר שלה זה הצרכן.

במהלך הדיון ביקשו ח"כ אתי עטייה וח"כ שלמה קרעי לוודא שפריסת הסיבים לא תפגע ביישובי יהודה ושומרון. היו"ר מרגי הבהיר כי אין בכוונתו לאפשר לכך לקרות. יו"ר המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר כי המשרד עושה רפורמה שלא תתיתן שום דבר ליהודה ושומרון. לדברים התפרץ ח"כ שחאדה, היו"ר מרגי ביקש להוציא אותו והבהיר: "לא יהיה דיון פוליטי פה".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אמר לקראת תום הדיון כי אם נושא פריסת הסיבים ביו"ש לא יטופל זה יכול להביא להחלטה שלו, כיו"ר קואליציה, לעצור קידום החלטות של משרד התקשורת. "אם נושא הסיבים האופטיים לא ייפתר לא נוכל לאפשר למשרד התקשורת להעביר פה פעולות בכנסת, כי זה חוצה גבול שלא צריך לחצות. שר התקשורת, שמציג עצמו כאיש ימין ואיש ארץ ישראל, לא יוכל לקפח את יהודה ושומרון", אמר ח"כ זוהר.

ראש מטה שר התקשורת, עמית פרסיקו, ביקש להתייחס לכך ואמר כי יהודה ושומרון היא חלק מתוכנית פריסת הסיבים של המשרד, והשר רואה בכך חשיבות גדולה. לביאן התייחס לטענות באשר לרפורמה בדואר, ואמר כי מדובר בעבודה שקולה ומדודה, שתוצג כשתתגבש התמונה המלאה. "הטענות למחיר דיפרנציאלי, לסגירת סניפים ופגיעה באוכלוסיות מוחלשות לא נכונות", אמר.

היו"ר מרגי התייחס בסיכום גם לסוגיית הסיבים, והוסיף כי התחייב שבחקיקה לא יאפשר לקפח אזורים כאלה ואחרים בגלל שיקולי רווחיות.

שר התקשורת, ח"כ יועז הנדל, התייחס לנושא יו"ש לפני מספר ימים. "רק השבוע חוברה העיר מעלה אדומים לסיבים אופטיים, אריאל בדרך, בזק ושאר החברות קיבלו רישיון כדי לתת שירות באיו״ש אחרי 36 שנה. שר התקשורת מציע למועצה לקחת פרויקטור לעניין שמבין בתחום התשתיות", אמר השר. "לצערנו יוסי דגן לא הצליח להבין את הרפורמות בשוק התקשורת. תושבי השומרון לא זקוקים לאוויר בתקשורת אלא לתשתיות תקשורת."

אזכיר כי הדיון בוועדת הכלכלה מגיע על רקע המלחמות בין משרד התקשורת לאוצר בחודשיים האחרונים סביב קידום החקיקה שתאפשר הקמת קופת התמרוץ הדרושה לקידום פריסת הסיבים בארץ. בתזכיר חוק שנמצא על שולחן הממשלה כתוב שתהיה פריסה בכל מקום בישראל ובכלל כך באזורי יהודה ושומרון, הן על ידי בזק והן על ידי קופת התמרוץ. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית