קצין בכיר לשעבר מהצבא האוסטרי התגלה כמרגל רוסי

מולר סייע לביצוע מבצעים של יחידה 29155, יחידת המבצעים המיוחדים והחיסולים של שירות המודיעין הצבאי הרוסי, ה- GRU

http://kremlin.ru/events/president/news/64296/photos

קצין בכיר לשעבר, אלוף משנה בדרגתו, מהצבא האוסטרי התגלה לאחרונה כסוכן רוסי, אשר סייע לרוסיה בתכנון ובהוצאה לפועל של ההרעלות בסליסברי נוביצ'וק. הקצין, מרטין מולר, בן ה- 72, זוהה כסוכן רוסי על נאט"ו, במבצע רחב היקף של שירותי הביטחון ברחבי אירופה, כולל ה- MI6.

מולר סייע לביצוע מבצעים של יחידה 29155, יחידת המבצעים המיוחדים והחיסולים של שירות המודיעין הצבאי הרוסי, ה- GRU. בין המידע שהעביר מולר היה מידע אינטימי על רעלנים מוכרים באיחוד האירופאי ובנאט"ו, כך שיחידה 29155, תוכל לבחור את סוג הרעלן במבצע בסליסברי, שלא יהיה ניתן לזיהוי. 

המבצע בסליסברי היה מבצע בו הרעילה יחידת החיסול הרוסית במרץ 2018 את סרגיי סקריפל ואת בתו, באמצעות רעלן המכונה "נוביצ'וק". סקריפל, לשעבר איש GRU שערק לבריטניה, נמצא עם בתו מחוסרי הכרה על ספסל בפארק בעיר סולסברי. השניים הובהלו לבית החולים ולאחר כחודש הועברו על ידי המשטרה הבריטית למקום מסתור. 

הרעלן פוזר על השניים בלב הפארק על ידי לוחמי יחידת החיסול, באמצעות בקבוק בושם תמים למראה. הבקבוק הושלך לאחר ניסיון ההתנקשות בפח אשפה בפארק, ונמצא על ידי עובר אורח תמים, אשר העניק אותו לבת זוגו, שנפטרה כתוצאה מהשימוש בו כבושם.
ניסיון ההתנקשות עורר משבר דיפלומטי חריף בין בריטניה ורוסיה. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, האשים פומבית את רוסיה ואת פוטין, כאחראיים. רוסיה הכחישה כל מעורבות בנושא.

מולר באמצעות עורכי דינו הכחיש כל קשר לפרשה ולקשריו עם המודיעין הרוסי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית