שוק המעבדים מתחמם

 אפל, מיקרוסופט ואנבידיה מציגות מעבדים חדשים ומאיימות על הדואפול של אינטל ו-AMD

Jensen Huang, CEO and founder of NVIDIA. Picture: NVIDIA

לאחר שרכשה את מלנוקס ו-ARM, חברת אנבידיה שחררה מספר חידושים בכנס SC2020 שהתקיים לאחרונה. במסגרתו הציגה החברה התקני רשת מהירים, שרת ייעודי ליישומי בינה מלאכות ומעבד גרפי חדש. אנבידיה אינה היחידה שקוראת תיגר על שנתי השחקניות הותיקות - אינטל ו-AMD. לצידה, גם אפל הכריזה על מעבד חדש תוצרת עצמית בשם M1 וגם מיקרוסופט הכריזה על מעבד Pluton. 

"החזון שלי הוא להשקיע ב- Arm כשאנחנו יוצרים את החברה המובילה בעולם לעידן AI, ובניית שותפות ארוכת טווח עם קיימברידג'. העיר תהפוך לבית האירופי שלנו, שם אני מצפה לבזבז זמן משמעותי", אמר מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, בפרסום של cambridgeindependent

בכנס הכריזה אנבידיה על Mellanox NDR 400Gb/s - הדור הבא של Mellanox InfiniBand למחשבי על, עם טכנולוגיית Mellanox NDR 400Gb/s המכפילה את קצב העברת הנתונים. הטכנולוגיה פותחה על ידי חטיבת NVIDIA Networking (מלאנוקס לשעבר) בישראל, ובה לקחו חלק אלפי עובדי החברה בישראל. 

החברה הציגה גם את ה-DGX Station A100 – שרת ה-Workgroup היחיד בעולם שתומך בחישובי Petascale עם עד לארבע מעבדי A100 80GB GPU בעלי זיכרון כולל של עד 320GB. עם ה-DGX Station A100 מביאה אנבידיה את יכולות הבינה המלאכותית למשרדים ומעבדות בכל העולם בקופסה (AI Data Center-in-a-Box). עוד הכריזה החברה על A100 80GB GPU – גרסה משודרגת למעבד הגרפי שלה, הכולל פי שניים יותר זיכרון מהדור הקודם ומניע את פלטפורמת מחשבי העל NVIDIA HGX AI.

אפל מצידה הצליחה לפתח מעבד ללא מאוורר המשתמש בפינוי חום מבוסס על תכונות האלומיניום. כמו גם, המעבד החדש כולל בתוכו את מרכיב אבטחת המידע שעד אליו היה מעבד ייעודי. אפל גם טוענת כי המעבד החדש שלה מהיר יותר מהמעבדים של אינטל בהם השתמשה בדורות האחרונים של מחשבי המקינטוש. 

מיקרוסופט מצידה פיתחה מעבד עם יכולות אבטחת מידע מובנות. "טכנולוגיית אבטחה זו מהשבב לענן, שהיתה חלוצה ב- Xbox וב- Azure Sphere, תביא התקדמות אבטחה עוד יותר למחשבי Windows העתידיים ומסמנת את תחילת המסע עם מערכות אקולוגיות ושותפי OEM", כותבים בפרסום של החברה. "החזון שלנו לעתיד מחשבי Windows הוא אבטחה בבסיס, מובנת במעבד, שם החומרה והתוכנה משולבים היטב בגישה אחידה שנועדה לחסל וקטורי התקפה שלמים." 

אין ספק, כניסתן של אפל, אנבידיה ומיקרוסופט לתחום המעבדים העצמיים, עתידה להשליך על עולם המעבדים, כולל על התחרות מול אינטל וAMD. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית