רוסיה כועסת: טיל מטרה בליסטי בין-יבשתי הושמד בניסוי שערך הצי האמריקני באוקיאנוס השקט 

"הניסוי האחרון הוכיח שטענות הפנטגון בשקר יסודן", האשימה דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה

One kill - JFCC IMD, SMDC support anti-ICBM test, by Carrie Campbell, identified by DVIDS

רוסיה האשימה את ארה"ב בהפצת שקרים בנושא יירוט טילים בין-יבשתיים. רוסיה טוענת כי תוצאות ניסוי אמריקני, שבו יורט והושמד טיל בין-יבשתי בחלל, הוכיח שהפנטגון שיקר כאשר הבטיח שהטכנולוגיות הטיליות האמריקניות אינן מכוונות נגד רוסיה. 

יומיים אחרי ניסוי, שבו לראשונה יירט צבא ארה"ב והשמיד טיל בליסטי בין-יבשתי ששוגר ממשחתת של הצי, האשימה דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה כי הניסוי היה בבחינת "אישור מחודש בדבר האופי המסוכן ומפר היציבות של אסטרטגיית הטילים האמריקנית, וברורה הכוונה האנטי-רוסית בנושא".

הדוברת התייחסה לניסוי שנערך בשבוע שעבר, במהלכו שוגר טיל SM-3 מהמשחתת האמריקנית "ג'ון פין", שיירט והשמיד טיל מטרה בליסטי בין-יבשתי ששושגר מאי באוקיאנוס השקט. הטיל האמריקני שיירט את טיל המטרה היה חלק ממערכת ההגנה נגד טילים בליסטים AEGIS, תכנית החשודה כבר מזמן על ידי הרוסים כבעלת תפקיד מרכזי בתכניתה של ארה"ב לפגוע בעוצמה הצבאית של רוסיה.

הדוברת אמרה לכתבים במוסקבה כי "שנים הבטיחו לנו עמיתינו האמריקנים שיירוט טילים בליסטיים בין-יבשתיים רוסיים איננו אפשרי מבחינה טכנית, וגם הבטיחו שהם זקוקים למערך הגנה נגד טילים רק כדי להתמודד עם איומים אזוריים כמו איראן וקוריאה הצפונית. "הניסוי האחרון הוכיח שטענות הפנטגון בשקר יסודן", אמרה הדוברת והבטיחה ש"רוסיה תיאלץ לשקול צעדי תגובה".

ניוזוויק מדווח כי טילי SM-3 בלוק A11 מוצבים לא הרחק מגבולות רוסיה, בפולין וברומניה. הסוכנות להגנה מפני טילים מסרה שהניסוי נועד לבחון שיטות להגן על איי הוואי, וכי הניסוי נערך זמן קצר אחרי שקוריאה הצפונית חשפה טיל בליסטי בין-יבשתי. בניסוי שוגר טיל מטרה מאתר הניסויים ע"ש רולנד רייגן. צוות המשחתת "ג'ון פין" קיבל התרעה באמצעות חיישני מרכז ניהול אש, ושיגר טיל SM-3 שהשמיד את טיל המטרה, לשמחת אנשי חברת ריית'יון שפיתחה וייצרה את טילי SM-3. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית