קרב אוויר ראשון בין מטוס אמיתי למטוס וירטואלי

שתי חברות אמריקניות פיתוח טכנולוגיה שאמורה לאפשר אימונים בניהול קרב אוויר עם אויב וירטואלי מבוסס בינה מלאכותית, וכך לחסוך עלויות כבדות של אימון לחימה באוויר. הטייס האמיתי נלחם נגד מטוס קרב סיני וירטואלי

קרב אוויר ראשון בין מטוס אמיתי למטוס וירטואלי

מטוס החמקן הסיני  J-20. נגד גרסה וירטואלית שלו נלחם הטייס האנושי. צילום: מתוך ויקימדיה

ניסוי ראשון של ניהול קרב אוויר בין מטוס וטייס אמיתיים לבין מטוס קרב וירטואלי מבוסס בינה מלאכותית (IA): שתי חברות אמריקניות פיתוח טכנולוגיה שאמורה לאפשר אימונים בניהול קרב אוויר עם אויב וירטואלי, וכך לחסוך עלויות כבדות של אימון לחימה באוויר.

הטכנולוגיה שפיתחו שתי החברות, RED 6  ו-EPISCI, נוסתה באחרונה בקרב אויר שנערך בשדה התעופה קמריליו בקליפורניה בין טייס מטוס BERKUT 560, מטוס עשוי כולו חומרים מרוכבים, לבין מטוס וירטואלי – שאותו ראה ונגדו לחם הטייס האמיתי בעזרת משקפי מציאות רבודה שהותקן בקסדת הטייס שלו. המטוס הווירטואלי התנהג ונראה אמיתי, ואף צויד בחיישנים ובתוכנה. הטייס האמיתי היה דניאל רובינסון, טייס F-22 ותיק, שראה במשקף שבקסדת הטייס שלו דימוי של מטוס קרב סיני, נגדו נלחם.

מנהלי התכנית אמרו כי נסללה הדרך לפיתוח שיטות חדישות לאימון טייסי קרב של חיל האוויר האמריקני להכשרת טייסי קרב. בניסוי ראה הטייס במשקף הקסדה מטוס קרב סיני חמקני מדגם J-20, שנוצר ונראה בעיני הטייס בעזרת טכנולוגיות של בינה מלאכותית. אימוץ שיטות מתקדמות אלו, על פי ידיעה באתר The Drive, יסייע גם לשפר את ההבנה של טייסי קרב ואת הטכנולוגיה של כלי טיס אוטונומיים בלתי מאוישים.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022