דיווח: רפאל מציעה קיט חימוש לרק"מ העתידי של דרום קוריאה

החימוש ישולב כחלק מפרויקט שדה הקרב העתידי של צבא דרום קוריאה Tiger 4.0 

rafael.co.il

מדיווח באתר edrmagazine.eu עולה כי בכוונת חברת רפאל הישראלית להציע לדרום קוריאה חימוש לרק"מ העתידי שלה, הקרוי Next-Generation Combat Vehicle Suite לדרום קוריאה, כחלק מפרויקט שדה הקרב העתידי של צבא דרום קוריאה Tiger 4.0 לצורך התמודדות ביריבים בעלי מערכות של הדור הבא. מרכיב מרכזי בפרויקט הוא שדרוג כלי הרכב המשוריינים של צבא דרום קוריאה, תחילה לשיפור המיגון וכוח האש שלהם, ואז לשיפור יעילותם באמצעות רישות מבוסס מערכות ניהול אנרגיה ורדיו.

"ה-NGCV-S היא מערכת שהבאנו לבגרות די לאחרונה כאן ברפאל, ועכשיו אנו מציעים אותו לדרום קוריאה", אומר אודי נ., מנהל השיווק במנהל מערכות תמרון קרקע ברפאל. כפתרון הוליסטי ומודולרי, שרבים מחלקיו פותחו כדי לענות על צרכים צבאיים, ה-NGCV-S ניתן להרחבה וכולל את כל המרכיבים שתוכנית טייגר 4.0 מחפשת בכל הנוגע למודרניזציה של כלי רכב.

"אחד היתרונות המרכזיים שלנו הוא בכך שאנו מציעים פתרון שלם שמקורו בחברה אחת, מה שמקל על יצרני ה- OEM (יצרן הציוד המקורי) בהרבה לנהל את תוכנית השדרוג, פתרון ה-One-Stop Shop הופך את האינטגרציה לקלה וחסכונית", מוסיף אודי נ.

האתר מציין כי רפאל היא ככל הנראה היחידה או אחת החברות המעטות שיכולות להציע פתרון מיגון הכולל מערכת פעילה, פסיבית ותגובתית. "מערכת מעיל רוח מבוססת על יתרון מוכח [של צה"ל], ובעקבות הפחתת משקל וגודל ניתן להתאים אותה לרכבי 6×6 ולטנקי מערכה עיקריים". צבא ארה"ב הוא בין לקוחות החברה שהזמינו את מערכת מעיל רוח. 

"בנושא נשק קטלני אנו מציעים את משפחת הצריחים 'שמשון', ממנה מכרנו למעלה מ-6,000 פריטים בשלושת העשורים האחרונים", אומר אודי נ. ומדגיש כי מרבית הלקוחות שייכים לנאט"ו. החברה מציעה פתרונות לקליברים קלים עד בינוניים, עם אפשרות לשילוב מערכת טילי ספייק מדור 5. פתרון שכבר קיים בצריח 30 RCWS שבדרך כלל חמוש בתותח 30 מ"מ Northrop Grumman Mk44 Bushmaster II.

מלבד גרסאות לטווחים מבינוניים ועד ארוכים של הספייק, רפאל מציע גם את FireFly, משוטט חמוש רוטרי במשקל 3 ק"ג עם זמן פעולה של 30 דקות. חימוש המסוגל לספק בזמן-אמת מודעות מצבית מרחוק לפני שהוא צולל אל המטרה כדי להשמיד אותה.

Edrmagazine.eu מדגיש כי הוספת מערכות אלו תשפר את יכולות כלי הרכב הקרביים בדרום קוריאה, אולם מכפיל הכוח האמיתי הוא מערכת ניהול הקרב, הכוללת מספר פתרונות שמקורם בפיתוחים שפותחו עבור תוכנית הכרמל הישראלית. העבודה שביצעה החברה הובילה לפיתוח מערכות שונות, המרכזית בהן היא מערכת Fire Weaver המאפשרת חיבור בו-זמני של כל החיישנים בסביבה נטולת GPS. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית