טייק 2: פיילוט נוסף לגיוס נשים לשיריון יוצא לדרך  

בפיילוט הנוכחי לוחמות מגדוד קרקל יעברו הכשרת שיריון ויחזרו לגדוד כפלוגת טנקים. לאחר תעסוקה מבצעית בקו תבחן ההצלחה שלהן 

https://www.flickr.com/photos/idfonline/7140112313

בשבוע הבא צפוי להתגייס המחזור הראשון של הפיילוט השני שמטרתו שילוב נשים בשיריון. החיילות צפויות להתגייס ראשית לגדוד קרקל בחיל הגנת הגבולות. הן יעברו טירונות חי"ר קל בסיירים כמו כל לוחמות גדוד קרקל. לאחר מכן יעברו אימון מתקדם בשיריון בשיזפון. בסיומו, יעלו עם פלוגת טנקים - סימן 4 - לתפוס קו בגזרת גדוד קרקל. סה"כ תעסוקה מבצעית על טנקים תארוך כשלושה חודשים. כלומר, סך המסלול עד לנקודת הבדיקה הראשונה של הפיילוט - כשנה. 

האפשרות להרשם לתפקיד טנקיסטית נפתחת במנילה טרם הגיוס. חלקן אותרו דרכה. חלק אחר יאותר מתוך המכינה לאחר הגיוס. יהיו כשלושה מחזורי גיוס במטרה להשלים פלוגה. בכל גיוס כמה עשרות לוחמות. בזרוע היבשה נקבעו מדדים לבחינת הצלחה לפיילוט. מדדים יחסית בינארים למניעת ספק במסקנה. אחד מהם הוא היכולת לגייס נשים לשיריון - לוודא שיש מספיק ביקוש. מדד נוסף הוא יכולת מבצעית. 

בשלב זה אין תכניות לטווח ארוך. קודם רוצים לראות בצה"ל שהפיילוט הנוכחי מצליח. המטרה היא לייצר צק"ג משולב חי"ר וטנקים בכל מרחב בו פועל גדוד מעורב של חיל הגנת הגבולות (ישנם ארבעה בצה"ל). אם הפיילוט יצליח, כנראה זה יהיה הכיוון. האחריות המקצועית תהיה של קשנ"ר, והאחריות על ההפעלה של מפקד חיל הגנת הגבולות. 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית