פטור מויזות בין ישראל לאמירויות - דלת לביון האיראני

הסכם פטור מויזות בין ישראל לאמירויות חושף דלת לביון האיראני להחדיר מרגלים לישראל דרך אבו דאבי. עלות דרכון אמירתי ברשת - כ1300 אירו

http://www.president.ir/en/118159

על מנת לעודד את הסחר והתיירות בין ישראל ואיחוד האמירויות המליצה השבוע (16/11) ועדת הפנים לשר הפנים, לאשר פטור מוויזה לאזרחי איחוד האמירויות. המלצת ועדת הפנים תעבור לעבודת מטה במשרד החוץ להמשך התהליך, ומשם תועבר לאישור הממשלה. ככל הנראה, במהלך הדרך תידרש המלצתם של גופי מערכת הביטחון השונים.

במידה ויינתן אישור למהלך, יבוצע תהליך של החלפת אגרות בין המדינות ולבסוף הוצאת צווים על ידי שר הפנים. אין ספק שאישור הפטור מוויזה יהווה הקלה משמעותית לאזרחי שתי המדינות, ויסייע להאצת התיירות והסחר בין המדינות. 

יחד עם זאת, פתיחת השערים לאזרחי איחוד האמירויות עשויה לפתוח פתח לזליגתם של איומים ביטחוניים לישראל, ללא יכולת פיקוח ובקרה צמודים. איחוד האמירויות נמצאת במצב של מתיחות מדינית וצבאית מול איראן, ואף הואשמה לא אחת על ידי איראן, שהיא מהווה בסיס לפעילות מודיעינית ומבצעית של ישראל.

יחד עם זאת, המודיעין האיראני פועל באיחוד האמירויות והאישור לתנועה החופשית בין ישראל ואיחוד האמירויות עשוי לסייע לגורמי מודיעין איראני לפעול ביתר קלות מול ישראל. יהיה מעניין לדעת מה תהיה עמדת מערכת הביטחון בנוגע ליוזמת משרד הפנים ומשרד החוץ להוצאת הפטור מוויזה לאזרחי איחוד האמירויות. 

בבדיקה שערכנו בישראל דיפנס, עולה כי עלות דרכון אמירתי ברשת שווה לכ-1300 אירו. ניתן לרכוש דרכון כזה לפחות בשלוש חנויות מקוונות. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית