שר הביטחון על זירת המטענים: "סוריה אחראית"

זירת המטענים התגלתה בפעילות יזומה של צה"ל. טרם ברור למי מיוחסת הפעילות וכן מדוע אין לצה"ל אחיזה טכנולוגית במרחב המדובר

תמונות: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, סיים ביקור בפיקוד הצפון, באוגדה 91, ביחד עם השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדה 91 תא"ל שלומי בינדר, וקצינים בכירים נוספים. השר גנץ קיבל סקירה ביטחונית על מוכנות הכוחות ממפקד פיקוד הצפון וקיים הערכת מצב באוגדה. בהמשך סייר לאורך הגבול הצפוני וביקר בחמ"ל האיסוף בעוצבת ברעם שם שוחח עם מפקדים וחיילים. 

במהלך הביקור אמר השר גנץ: "אנחנו ערוכים מזה זמן רב לאפשרות של פיגועים  בגזרת הצפון. לצה"ל יש את היכולות ואת הנחישות להגיב בצורה חמורה לכל אירוע שלא יקרה, הן בחזית הלבנונית והן בחזית הסורית. לפני מספר שעות התגלה מטען בגזרת רמת הגולן. אני מבקש להגיד באופן ברור -  סוריה אחראית לנעשה משטחה כדוגמת המטען הזה ולנעשה משטחה בהקשר הברחות האמל"ח שבדרך לחיזבאללה. אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום בעניין הזה."

השר לעניינים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון: "צהריים טובים, אנחנו פה בצפון, צופים ולומדים את אויבנו, צבא הטרור של החיזבאללה, זה מחייב אותנו להכין את האזרחים בצורה ראויה לכל אפשרות של מצבי חירום. לפני כחצי שנה שר הביטחון ואנוכי ביקרו פה את ראשי הרשויות, ראשי קו העימות, הם הציגו בפנינו אתגרים אזרחיים ביטחוניים והראשי ביניהם מיגון הקילומטר הראשון של הבתים, פרויקט שהיה תקוע שלוש שנים בממשלה שחררנו 100 מיליון ונשחרר עוד מאות מיליונים למיגון בתים פרטיים ובתים משותפים בצפון.

"פעולה שניה זה השלמת כל כיתות הכוננות במרחב הצפון פעולה שלישית הקמת מרכזי חוסן מימנו והעברנו את התקציב למרכזי חוסן בצפון, מצב ביזיוני שלא היו פה מרכזי חוסן 5 שנים. הדבר הזה חשוב לחוסן קהילתי ולמצבי חירום. בנוסף מענה, תגמול ולתמרוץ ההתיישבות בצפון באמצעות הטבות המס ליישובי קו העימות. אלו פעולות שהוצגו בפנינו ע"י ראשי הרשויות שנותנים את הלב והנשמה לקהילות שלהם. ביצענו את המשימות ב-100% ונמשיך להשקיע בכספים של מיגון והיערכות למציב חירום בעורף. אם לא יהיה תקציב מדינה, לא ניתן יהיה לממש את התוכניות המלאות."

מוקדם יותר נפגשו השר גנץ, השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון ושר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, עם ראשי רשויות בצפון: ראש מועצה אזורית מטה אשר משה דוידוביץ, ר' מועצה אזורית מעלה יוסף שמעון גואטה, ר' מועצה מקומית שלומי גבי נעמן, ר' מועצה מקומית כפר ורדים אייל שמואלי ור' מועצה מקומית יאנוח-ג'ת מודי סעד. 

במפגש דנו השרים עם ראשי הרשויות על ההתמודדות עם נגיף הקורונה, הטבות המס ליישובי קו העימות, תכנית "מגן הצפון" הצפויה להתחיל ובמסגרתה ייבנו כ-1,000 ממ"דים ביישובים המרוחקים 0-1 ק"מ מהגבול ובהקמתם של מרכזי חוסן ואיתנות קהילתית בקו העימות, שיוקמו לראשונה בגליל המערבי והמזרחי כמענה לכל המרחב. השר גנץ הודה לראשי הרשויות על שיתוף הפעולה ופועלם לטובת קטיעת שרשראות ההדבקה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית