עלייה חדה במספר חולי הקורונה הפעילים ביו"ש ועזה

העליה בתחלואה ביו"ש מסכנת ישראלים שחיים ועובדים באזור. התחלואה בעזה יכולה להעמיס את הגבול עם ישראל 

משטרת התנועה בעיר עזה אוכפת חבישת מסיכות על-ידי נוסעי הרכבים. (דף הפייסבוק של משטרת התנועה ברצועת עזה, 15 בנובמבר 2020)

לאחרונה חלה עלייה חדה במספר חולי הקורונה הפעילים ביהודה ושומרון. על פי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני מספר החולים הפעילים עומד עתה על 4,897 אולם לדברי שרת הבריאות הפלסטיני מספרם גבוה פי שלושה מהמספרים המתפרסמים בכלי התקשורת. היקף התחלואה הנרחב ביהודה ושומרון והעדר אכיפה אפקטיבית מגבירים את סיכוני ההדבקות, שבין ערביי ישראל (אשר סובלים משיעורי תחלואה גבוהים יחסית למגזרים אחרים), לבין החברה הפלסטינית. כך לפי פרסום של מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

פרסום נוסף של המרכז, מאתמול (ב) חושף כי ישנה עליה גם בתחלואה בעזה. "ברצועת עזה ממשיך מספר החולים הפעילים לעלות באופן תלול. מספר החולים הפעילים עומד עתה על 3,366, לעומת 3,014 בשבוע שעבר. כמו כן חלה עלייה במספר החולים באופן בינוני וקשה. בכירים במערכת הבריאות ברצועה הודיעו, כי היא מתקרבת לקצה גבול יכולתה וכי אם תימשך העלייה בממדי התחלואה לא יהיה מנוס מהטלת סגר מלא על הרצועה.", על פי הדיווח. 

האזורים שמסווגים כאזורים אדומים על פי משרד הבריאות הפלסטיני (עדכני ל-15 בנובמבר 2020): מרבית מחוז צפון הרצועה; מחוז העיר עזה; מחנות הפליטים אלבריג’ ואלנציראת; העיר דיר אלבלח, שבמרכז הרצועה; אזור מרכז העיר ח’אן יונס; ומזרח ומערב מחוז רפיח. דובר משרד הבריאות, ד”ר אשרף אלקדרה, אמר, כי מספר האזורים האדומים עלה מארבעה ל-24. 

מנהל בית החולים האירופי, בית החולים האפידמיולוגי הראשי ברצועת עזה, יוסף אלעקאד, אמר, כי בית החולים מלא לחלוטין בחולי קורונה. ראש המחלקה לרפואה מונעת במשרד הבריאות בעזה מג’די צ’היר, קרא להטיל סגר (כולל) בשל העליה התלולה במספר הנדבקים. הוא אמר, כי ישנה עליה בשיעור התפוסה של המיטות המיועדות לטיפול בחולי קורונה וכי 40% מהמיטות מאוישות. 

אזכיר כי הגבול עם הרשות הפלסטינית פרוץ למעשה במספר מקומות. ישנה כניסה של שב"חים באזור מעבר מיתר על בסיס יומי. כמו גם, השב"חים והפועלים שנכנסים ברישיון, אינם נבדקים לקורונה. חלקם אף מסתירים את היותם חולים בשל חשש לאובדן רישיון העבודה. 

מכאן, שעליה בתחלואה בצד הפלסטיני עתידה להשפיע ישירות על התחלואה בישראל. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית