כוחות מוטסים רוסיים יצוידו בטילי נ"ט קורנט

צנחנים יקבלו משגרים זחליליים וגלגליים ניידים להחלפה כללית של הטילים שכרגע בשירות
 

כוחות מוטסים רוסיים יצוידו בטילי נ"ט קורנט

By Vitaly V. Kuzmin - Vitalykuzmin.net, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=20164998

האתר Armyrecognition.co מדווח כי אוגדות וחטיבות מוטסות רוסיות יהיו הראשונות בצבא הרוסי להצטייד בטילי נ"ט מדגם Kornet-D1. מקורות משרד ההגנה הרוסי אמרו כי ההחלטה על חימוש הכוחות המוטסים עם טילי הקורנט כבר התקבלה. צנחנים יקבלו משגרים זחליליים וגלגליים ניידים להחלפה כללית של הטילים שכרגע בשירות. משגרי קורנט ניידים כבר סופקו ליחידות מוטסות, אולם טילים ישנים מסוג פאגו, קונקורס ומטיס הם עדיין עמוד השדרה העיקרי של כלי הנשק נגד טנקים.

לדברי ראש מרכז ההדרכה המוטסת מס' 242, אלוף משנה ויטלי טאראכין, הכשרת מפקדי משגרי הטילים מהדור החדש תחל בדצמבר 2020 ומשרד ההגנה הודיע כי הוא מתכנן להשלים את ניסויי הקבלה של Kornet-D1  על גבי רכב זחלילי מוטס מסוג BMD-4M בעתיד הקרוב והוא יועבר לגדודי נ"ט של ארטילריה מוטסת. 

האתר מספר כי משגר קורנט נייד נישא על גבי רק"מ BTR-D. הטיל נורה על ידי צנחנים שפרקו מפלטפורמות שונות מהקרקע או ממקומות מוגנים. יש להם כוונות המאפשרות  לירות אותם מאחורי מיגונים. ב-2013 הוחל בהתאמת משגרי הקורנט לפלטפורמות מוטסות ממוגנות עתידיות. נמסר כי מלבד BMD-4M, הטילים יורכבו גם על שלדות גלגלים. ה-Kornet-D1 על גבי רכב מוגן Tigr 4X4 כבר מוצג מזה מספר שנים בתהלוכות יום הניצחון במוסקבה. ניתן להטיס רכב זה אך לא להטילו מהאוויר.

יחידות יבילות-אוויר חדשות תהיינה חמושות גם במשגרי Kornet-M על גבי רק"מים מסוג Typhoon-VDV. בשתי האפשרויות יש שתי יחידות של ארבעה משגרי קורנט בכל אחת, אמצעים אופטיים וכוונות. רכב אחד יכול לירות בו-זמנית על שתי מטרות. שיגור טילים עם מרווח קצר מסייע לחתימת שריון תגובתי מודרני. מנגנון המעקב מגביר את הדיוק ועוזר לתקוף יעדים קרקעיים ואוויריים.