הרמטכ"ל: "הצחוק והלעג הם בדיוק האויב של אנשים שרואים את העולם אחרת"

"וולט דיסני, פוטר מהעיתון בו עבד לאחר שאמרו לו כי היה חסר דמיון. סטיבן שפילברג ניסה להתקבל לבית ספר לקולנוע שלוש פעמים", הוסיף הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי בטקס פרס ראש המטה הכללי לחדשנות

הרמטכ"ל: "הצחוק והלעג הם בדיוק האויב של אנשים שרואים את העולם אחרת"

דובר צה"ל

אתמול (ב'), התקיים טקס פרס ראש המטה הכללי לחדשנות, הראשון מסוגו בצה"ל. התחרות אשר מובלת על ידי חטיבת שיטות לחימה וחדשנות (שילו"ח) באגף התכנון ובניין הכוח הרב זרועי, נוצרה לשם הטמעת תרבות ארגונית חדשנית ועידוד מצוינות אישית וארגונית. בתחרות על פרס הרמטכ"ל לחדשנות התמודדו 232 מיזמים. הפרס הוענק למספר מצומצם של מיזמים שנבחרו בקפידה על ידי ועדת שיפוט מטכ"לית.
  
וועדת השיפוט המטכ"לית מורכבת מיושב ראש הוועדה, ראש חטיבת 'שילו"ח', תת-אלוף ערן ניב, מפקד הגיס הצפוני ומערך התמרון, אלוף יעקב בנג'ו, ראש מחקר ופיתוח במפא"ת, תת-אלוף יניב רותם, ראש מחלקת מערכות רב-זירתיות, אלוף משנה י', מנכ"לית 'פייסבוק' ישראל, עדי סופר-תאני, פרופסור דפנה שורץ, וסמנכ"ל טכנולוגיות לאומיות ב-'מייקרוסופט', דוקטור תומר סיימון. לאחר הצגת המיזמים ולאחר שהציגה את המלצותיה לרמטכ"ל נבחרו 22 המיזמים המנצחים.
 
בנוסף, כחלק מיום החדשנות הצבאי, ביקרו חברי פורום המטה הכללי במרכז פרס לשלום ולחדשנות. במהלך הביקור נחשפו למיזמים ורעיונות פורצי דרך, עברו סיור מודרך בנושא חדשנות ושמעו סקירות מפי ראש חטיבת שילו"ח ומפי מולי אדן, לשעבר נשיא אינטל ישראל וכיום היועץ הראשי לחדשנות וטכנולוגיות בבנק הפועלים.
 
מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: ״כל מה שראיתם כאן אלו דברים פרקטיים, לא רעיונות שנשארים על המדף. כל מה שהוצג פה הם דברים שעוזרים בביטחון השוטף, בניצחון או בניהול היעיל והטוב יותר של צה"ל. לכל מי שחשש להגיש מועמדות, לאלו שאני מקווה שיהיו כאן בשנה הבאה, אני רוצה להגיד שאופרה וינפרי פוטרה בטענה שלא מתאימה להיות על המסך.

"גם וולט דיסני, פוטר מהעיתון בו עבד לאחר שאמרו לו כי היה חסר דמיון. סטיבן שפילברג ניסה להתקבל לבית ספר לקולנוע שלוש פעמים. ואן גוך מכר רק ציור אחד כל חייו. הצחוק והלעג הם בדיוק האויב של אנשים שרואים את העולם אחרת. כצה"ל, עלינו לאפשר את כל התנאים בשביל ליזום, אך צריך דבר נוסף - יצירתיות מחייבת מנהיגות ואומץ. אם הזוכים בפרס לא היו מתעקשים הם לא היו מגיעים לכאן היום".
 
מדברי ראש חטיבת שיטות לחימה וחדשנות (שילו"ח), תת-אלוף ערן ניב: "ראשית הצירים לצבא חדשני היא ההכרה בצורך להשתנות - העולם משתנה, החברה משתנה, הטכנולוגיה משתנה ובעיקר האויב משתנה. ועל כן, מחויב צה״ל להתחדש באופן רציף וארוך טווח על מנת להיות רלוונטי מול האתגרים הניצבים מולו. פרס הרמטכ״ל לחדשנות נועד בראש ובראשונה לטפח רוח זו ולהוקיר את האנשים והיחידות שמשקיעים בהשתנות ומפתחים מנגנונים ויכולות חדשניות על מנת לעמוד במשימתם".

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל