קפיצות דגלים: הממשל האיראני מחליף דגלים למכליות במטרה להתחמק מסנקציות 

ארגון UANI מיפה 70 כלי שיט איראנים שעוסקים בהברחת נפט באמצעות החלפת דגלים. "חור בסנקציות", אומרים בפרסום הארגון ודורשים יותר אכיפה של ארה"ב 

http://www.president.ir/en/118100

במהלך 12 החודשים האחרונים חשפה עמותת United Against Nuclear Iran, עמותה שקמה במטרה למנוע מאיראן נשק גרעיני, עשרות מקרים של מכליות זרות העוסקות בפעולות חשאיות, בלתי חוקיות, שנועדו לסייע לאיראן לעקוף את סנקציות הנפט. ממצאים אלה הוצגו בפני "רשמי דגלים" בעולם, המעניקים את הרישיונות הנדרשים לכל ספינה גדולה לבצע הפלגות בינלאומיות.

בין 70 הספינות שסומנו, אפשר למצוא, למשל, את "ELLA IX" עם דגל Comoros שעוסקת בהעברת נפט 'ספינה לספינה' (STS) עם המכלית האיראנית ברשימה השחורה "ARGO 1" ב- 24 ביולי במפרץ הפרסי. למרות השבתה מכוונת של מערכות הלוויין כדי להסתיר את זהות הספינות, UANI זיהתה, עקבה וחשפה את הפעולה הבלתי חוקית הזו בהצלחה.

לאחר שקיבלה מידע זה, Comoros שינתה את רישום ELLA IX. רישומי דגלים אחראים רבים אחרים, כולל גבון, מונגוליה, טובאלו וסנט קיטס ונביס, הדפו גם הם ספינות כאשר הוצג להם מידע בנושא על ידי UANI. 

בין שליש למחצית מהנפט האיראני מיוצא באמצעות העברות STS, המועמסות ממכליות איראניות בים הפתוח, הרחק ממעקב יבשתי. על ידי מעקב מדויק והתראה אחר הרישומים על פעילות STS חשודה, UANI מפנה אט אט תשומת לב ל"חור" הסנקציות המכניס הזה.

עם זאת, בעוד רשמי הדגלים עושים את שלהם, הם זקוקים לתמיכה. לעתים קרובות מדי, כלי שיט 'קופץ' מדגל אחד למשנהו. על סוכנויות הסנקציה, ובמיוחד משרד האוצר האמריקני, משרד בקרת נכסי חוץ (OFAC), לייעד את הספינות ו / או את בעליהם / מפעיליהם באופן אינדיבידואלי כתרופה משלימה לטיפול ב"קפיצות דגלים".

להלן טבלה המציגה את 70 הספינות ש- UANI חקרה בין נובמבר 2019 לנובמבר 2020.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית