ארה״ב: איסור על השקעות בחברות ביטחון סיניות

״הפעילות הסינית לרכוש ולהשתלט על תשתיות וטכנולוגיות מתקדמות אמריקאיות הולכת ומתרחבת ויש למנוע סיוע אמריקאי להתפתחות הצבא הסיני", כתב הנשיא היוצא טראמפ בצו נשיאותי

ארה״ב: איסור על השקעות בחברות ביטחון סיניות

נשיא ארה״ב היוצא, דונלד טראמפ. צילום: BIGSTOCK/Copyright: Divya777

רגע לפני סיום כהונתו, ולאחר שבעבר חתם על צווים להגבלת פעולתן של חברות סיניות בארצות הברית, חתם נשיא ארה״ב היוצא, דונלד טראמפ, על צו נשיאותי נוסף להגבלת ההשתלטות הסינית בארצות הברית, למניעת העברתן של טכנולוגיות אמריקאיות לסין ולמניעת התפתחות התעשיות הביטחוניות הסיניות.

הצו הנשיאותי החדש, מספר ימים לאחר היוודע תוצאות הבחירות בארצות הברית, כולל איסור על חברות אמריקניות ואזרחי ארה״ב להשקיע במניות של חברות סיניות, העוסקות בפיתוח התעשייה הביטחונית הסינית ובקידום יכולותיו של הצבא הסיני. בצו הנשיאותי כתב טראמפ כי ״הפעילות הסינית לרכוש ולהשתלט על תשתיות וטכנולוגיות מתקדמות אמריקאיות הולכת ומתרחבת ויש למנוע סיוע אמריקאי להתפתחות הצבא הסיני, יכולות המודיעין הסיניות, יכולות תקיפת הסייבר ופיתוח של נשק להשמדה המונית על ידי סין".

הצו הנשיאותי ייכנס לתוקף החל מינואר 2021, ונכללות בו 31 חברות סיניות אשר זוהו והוגדרו על ידי משרד ההגנה האמריקאי. כל השקעה אמריקאית בהן נאסרה.

ארצות הברית מודאגת מהמתרחש בים סין הדרומי ומהמתיחות הצבאית בין המדינות באזור. במסגרת מהלכים צבאיים ומדיניים, השתלטה סין בשנים האחרונות על שטחים בינלאומיים (ועל שטחי מדינות אחרות) באזור ים סין הדרומי, והגדירה אותם כשטחי מים כלכליים סיניים, על מנת שתוכל לנצל את משאבי הטבע בהם באופן חופשי, לרבות דגה ומרבצי גז.

טראמפ ביצע בתקופת כהונתו מהלכים רבים, מדיניים, כלכליים וצבאיים, מול המהלכים האגרסיביים של סין. הצו הנשיאותי האחרון חותם את תקופת כהונתו והמערכה הכוללת שניהל משטרו מול בייג׳ינג.

מעניין יהיה לראות מה תהיה תפיסת עולמו של ביידן מול הסינים וכיצד יפעל מולם.

אולי יעניין אותך גם