שוק הנ"ט האירופאי: חברת MDBA משפרת עמדות מול רפאל 

חברת MBDA תפתח טיל נ"ט, דור 5, עבור מסוקים של הצבא הצרפתי. מנכ"ל החברה מכוון להגמוניה בשוק האירופאי

https://www.mbda-systems.com/press-releases/mbda-to-develop-the-combat-missile-for-the-tiger-helicopter/

MBDA נבחרה לפתח את הטיל נגד טנקים מהדור הבא למסוק התקיפה Tiger של הצבא הצרפתי; הנשק החדש, שמוגדר כטיל אוויר קרקע עתידי טקטי (MAST-F), יבנה על הטכנולוגיות של טיל ה- MMP הבינוני של MBDA. 

שר הכוחות הצבאיים הצרפתיים פירנצה פארלי הודיעה כי MBDA עתידה לפתח את תוכנית הטילים הטקטיים האווירית לקרקע (MAST-F) כחימוש עתידי לצבא הצרפתי. MBDA נבחרה לאחר שהציעה לכיוון Générale de l'Armement (סוכנות הרכש הצרפתית) את תפיסת MHT / MLP שלה הבונה על הטכנולוגיות של MMP לטווח בינוני. מדובר בטיל מדור-5. 

הארכיטקטורה המודולרית שלו מאפשרת שילוב קל של ה- MHT / MLP על מגוון פלטפורמות לחימה יבשתית או אווירית בנוסף למסוק הTiger. משקל הטיל נמוך בכ20 אחוזים מטילים אחרים בקטגוריה ומספק חיסכון במשקל של כמעט 100 ק"ג למסוק הTiger שיכול לשאת עד שמונה טילים בתצורת לחימה. 

לטיל טווח של מעל 8 ק"מ. ראש הנפץ יכול להתמודד עם מגוון רחב של מטרות, החל מטנקי קרב מודרניים וכלה בתשתיות לחימה מוקשחות. הטיל פועל ביום או לילה, כולל במצב מעבר לקו הראייה (BLOS), עם קישור נתונים דו-כיווני השולח תמונות מהרב"ט האופטרוני הגלוי והאינפרא-אדום ברזולוציה הגבוהה של הטיל חזרה למפעיל. צוות המסוק יכול להשתמש בתמונות אלה כדי לבחור את נקודת ההשפעה של הטיל או כדי לבחור מטרה חדשה במהלך טיסה. 

בהתייחסו להשקת התוכנית, הכריז מנכ"ל MBDA, אריק ברנגר: "טיל ה- MHT / MLP משלב טכנולוגיות חדשות, שפותחו בתמיכת ה- DGA, עם הרכיבים המנוסים של ה- MMP, מה שהופך אותו לאפקטור בחזית טילי לחימה יבשתיים טקטיים של היום. תוכנית MHT / MLP תתרום באופן מלא ליעדי האוטונומיה האסטרטגיים שהציבו צרפת והאיחוד האירופאי." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית