גרמניה: נחשפה רשת ביון רוסית שעסקה ברכש רכיבים עבור יצרנית טילי איסקנדר

באוקטובר השנה, משרד התובע הפדרלי הראשי בגרמניה גזר את דינם של שני אנשי עסקים רוסים שפעלו עבור חברת Novator

By Vitaly V. Kuzmin - http://www.vitalykuzmin.net/Military/ARMY-2016-Demonstration/, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=52213498

בשנתיים האחרונות מתרחבים מאמצי סיכול הריגול התעשייתי והטכנולוגי של מדינות אירופה השונות (דגש לגרמניה וצרפת), אוסטרליה וארה"ב כנגד מאמצי איסוף המודיעין הנרחבים של סין בתעשיות הביטחוניות ובארגונים הממשלתיים במדינות. 

בצל מאמצי הסיכול מול הסינים ו"מתחת לרדאר" פועלים בשנים האחרונות שירותי המודיעין של רוסיה ביתר שאת להשגת מודיעין טכנולוגי ותעשייתי, אשר יסייע לתעשיות הביטחוניות הרוסיות בפיתוח ובייצור אמצעי לחימה ומערכות נשק. 

ה- GRU, שירות המודיעין הצבאי הרוסי, אחראי במדינה על הפעלת מגוון אמצעי איסוף (כולל תקיפות סייבר, הפעלת גורמי אנוש ורכש "שחור" של אמצעים אסורים למסחר), שתכליתם להביא מידע טכנולוגי ויכולות אשר ישמשו את תעשיות הביטחוניות הרוסיות, בפיתוח ושדרוג מערכות נשק.  

ב- 20 לאוקטובר השנה, משרד התובע הפדרלי הראשי בגרמניה גזר את דינם של שני אנשי עסקים רוסים (שמם לא הותר לפרסום), אשר מכרו ציוד אסור תוצרת גרמניה בשווי של למעלה משמונה מיליון אירו לבעליה של אחת מחברות ייצור הנשק הרוסי – Novator, הידועה גם כיצרנית טילי השיוט מדגם Iskandar. 

מעבר למכירת הציוד האסור, נטען על ידי התובע הראשי הגרמני, כי שני אנשי העסקים הרוסים פעלו בכיסוי העסקי שלהם עבור שירות המודיעין הרוסי הצבאי, ה- GRU. לפני כשנתיים חשף שירות ביטחון הפנים הגרמני רשת שפעלה בגרמניה, והופעלה על ידי איש עסקים רוסי. הרשת ביצעה רכש "שחור" של ציוד אסור (כולל דלק סילוני וחומרי נפץ מתקדמים) משך למעלה מארבע שנים והעבירה אותו לתעשיית האמל"ח הרוסית, ובמיוחד עבור שילובו בנשק להשמדה המונית.

המודיעין הצבאי הרוסי, כחלק ממשימותיו, מסייע רבות לתעשיית הביטחון הרוסית בסגירת פערי ידע ופערים טכנולוגיים, המשמשים לפיתוח אמצעי לחימה ומערכות נשק, תוך התבססות על מידע שנגנב מתעשיות ביטחוניות באירופה ובארצות הברית. 



 

.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית