היקף דמי הכופר בסייבר בבלגיה מגיע לכ-100 מיליון יורו לשנה

מדיון בפרלמנט הבלגי, עולה כי המגזר העסקי בבלגיה משלם מאות מליוני אירו כל שנה כדמי כופר בסייבר

היקף דמי הכופר בסייבר בבלגיה מגיע לכ-100 מיליון יורו לשנה

bigstock

על פי דו"ח של ועדת הכלכלה הפרלמנטרית, שהגיע לידי De Tijd, חברות בלגיות משלמות לפי ההערכות 100 מיליון יורו לשנה להאקרים פליליים. הוועדה ראיינה סדרת מומחים בשאלה, שחשפו שכמעט אחת מכל שלוש חברות חוותה מתקפת כופר. 

חברות רבות אינן ממשיכות לדווח על הנושא במשטרה, מחשש לאובדן מוניטין, כך לדברי אוליבייה בוגרט מהיחידה לפשעי מחשב במשטרה. הדיווח מושפע גם מקיומו של ביטוח מפני תוכנות כופר, מה שאומר שחברות מקבלות החזר עבור חלק מההפסדים שלהן, ולכן יש פחות אינטרס לדווח על העניין.

מומחה נוסף שנשמע בוועדה היה חרט בודווינס, מנכ"ל חברת Secutec, המשמשת כמתווכת בין ההאקרים לקורבנותיהם. הוא הסביר ש- Secutec טיפלה במקרים שסך הכופר ששולם בגינם הגיע לכ- 30 מיליון יורו. סכום זה מייצג נתח של 30 אחוזים מתשלום הכופר בבלגיה. Secutec עוסקת רק במקרים בהם הכופר נמוך מ- 75,000 אירו. חברות אחרות עוסקות במקרים של כופר גבוה יותר.

"לפעמים לקורבן אין ברירה אלא לשלם כי אחרת כבר לא תהיה להם גישה לנתונים שלהם", אמר לחברי הפרלמנט. מספר המקרים עלה בשנת 2019 ב -29% בהשוואה לשנה הקודמת, והמגמה לא מראה שום סימן של היפוך. במיוחד מכיוון שהפושעים כבר לא צריכים להיות בעלי יכולת מיוחדת.