בארט תחל לספק רובי צלפים לצבא ארה"ב

בהודעתה מסרה החברה כי רובה הצלפים MK22 עמד בכל הדרישות של משרד ההגנה האמריקני לרובה צלפים מתקדם (ASR) עבור פיקוד המבצעים המיוחדים של ארה"ב

https://barrett.net/products/firearms/mrad

יצרנית הנשק האמריקאית המפורסמת בארט (Barrett) הודיעה כי קיבלה את הזמנת המסירה הראשונה של רובה צלפים מדגם MK22 MRAD מפיקוד המבצעים המיוחדים (USSOCOM) של צבא ארה"ב.

בהודעתה מסרה החברה כי רובה הצלפים MK22 עמד בכל הדרישות של משרד ההגנה האמריקני לרובה צלפים מתקדם (ASR) עבור פיקוד המבצעים המיוחדים של ארה"ב. מאז הוענק החוזה במרץ 2019 לחברת בארט, ה-MK22 עמד בכל ההיבטים של שלבי בדיקת הכשרת הייצור ובדיקות התפעול. כתוצאה מכך, החברה קיבלה את הזמנת הייצור הראשונית והמשלוחים יחלו בינואר 2021.

האתר Defence-blog.com מזכיר כי מפקדת המבצעים המיוחדים הודיעה בתחילה בשנת 2016 כי היא מחפשת רובה צלפים מודולרי רב-קליברי בעל יכולת להמיר בין תחמישים שונים כדוגמת 300. נורמה מגנום, 338. נורמה מגנום ו- 7.62x51 מ"מ באמצעות "תחרות מלאה ופתוחה."

רובה ה-MK22 הוא גרסה שונה של רובה ה-MRAD של בארט שכבר נמצא בשוק. הרובה מגביר את יעילות הלחימה של הצלף ואת יכולתו לשרוד באמצעות ירי דיוק מעולה ומרחקי התמודדות גדולים יותר. מדובר במערכת נשק העולה על ביצועי רובי הצלפים הנוכחיים הנמצאים כעת במלאי הצבא בגלל הדיוק המוגבר, הניידות, הוורסטיליות, התחמושות ויכולת רכישת המטרות הן ביום והן בלילה. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית