דיווח: ישראל התנקשה בבכיר אל קאידה בטהרן 

על פי הניו יורק טיימס, סוכני מוסד, בסיוע אמריקני, התנקשו במוחמד אל-מסרי בטהרן. אל-מסרי היה משנה למפקד הארגון 

Federal Bureau of Investigation
 

סוכנים ישראליים ירו והרגו לפני כשלושה חודשים ברחוב בטהרן, לפי בקשת ארה"ב,  את מוחמד אל-מסרי, מספר 2 בארגון אל קאידה, כך מסרו בסוף השבוע מקורות אמריקניים רשמיים לעיתון ניו יורק טיימס. אף לא אחד מהגורמים המעורבים לא אישר בפומבי את ההתנקשות. דוברי משרד ראש הממשלה בירושלים וממשל הנשיא טראמפ סירבו להגיב.

האיש היה המנהיג השני בדרגה באל קאידה והואשם כאחד מהוגי ומתכנני המתקפות  בשנת 1998 בשגרירויות ארה"ב בקניה ובטנזניה. הוא נרצח לפני שלושה חודשים, אישרו מקורות מודיעין בוושינגטון, כאשר שמו האמיתי היה עבדוללה אחמד עבדוללה, והוא נורה למוות ב-7 באוגוסט ברחוב בטהרן, ביום השנה למתקפות על השגרירויות באפריקה. יחד אתו נהרגה בתו מרים, שהיתה אלמנתו של חמזה בן לאדן,  בנו של אוסאמה בין לאדן. 

על פי הפרסום, את ההתנקשות ביצעו שני סוכנים ישראליים לבקשת ארה"ב, אם כי לא ברור מה בדיוק היה חלקה של ארה"ב, שעקבה אחר תנועותיו של אל-מסרי במשך שנים. על נסיבות מותו פשטו בשעתו שמועות, אך לא אושרו. אל קאדיה לא הודיע על מותו של אחד מבכירי מנהיגיה, האיראנים הסתירו את המידע ושום מדינה לא נטלה אחריות על ההתנקשות בחייו. 

אל מסרי היה אחד ממייסדי הארגון והמועמד לרשת את המנהיג הנוכחי אימן אל-זווארי. בפיצוצים בשגרירויות באפריקה, בהם הואשם אל-מסרי, נספו 224 בני אדם ומאות נפצעו. הבולשת הפדרלית  FBI הציע פרס של 10 מיליון דולר למי שיביא מידע שיביא ללכידת האיש.

אל-מסרי  שהה באיראן מאז 2003 והתגורר ברובע פסדראן. ביום 7 באוגוסט בשעה 9 בבוקר הוא נהג במכונית רנו יחד עם בתו ליד ביתו, כאשר שני רוכבי אופנוע קרבו למכוניתו. נורו חמש יריות, ארבעה כדורים חדרו למכונית מכיוון מושב הנהג והכדור החמישי פגע במכונית חולפת. 

בתקשורת האיראנית זוהה אל-מסרי כחביב דאוד, שתואר כלבנוני, מורה להסטוריה, ובתו מריאם. הטלוויזיה הלבנונית טענה שהיה איש חיזבאללה. המקורות האמריקניים דיווחו כי חביב דאוד היה השם שהאיראנים נתנו לאל-מסרי כשמצא מקלט באיראן. האיראנים חזרו והכחישו נוכחות של ראשי ארגון אל קאידה בארצם. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית