המטרה: בניית סייבר אקו-סיסטם באפריקה

אסתי פשין, מנהלת מפעל הסייבר של התעשייה האווירית, מסבירה בכנס סייברטק אפריקה אילו מרכיבים נדרשים למהלך כזה 

"השאלה היא כיצד ניתן לבנות סייבר אקו-סיסטם באפריקה", אומרת אסתי פשין מנהלת מפעל הסייבר של התעשייה האווירית בכנס סייברטק אפריקה. "ישנם שישה אתגרים מרכזיים. הון אנושי - יש יותר תוקפים ממגינים. וירוס הקורונה ששינה את דרך פעולתנו. אימות זהות - ישנו צורך גובר בתשתית דיגיטלית אמינה. אתגר המעבר לענן. יישום אוטומציה של הגנה בסייבר ובניית חוסן תשתיות בסייבר."  

פשין מסבירה כי נדרשים פתרונות ברמה לאומית. עוד טוענת פשין כי טכנולוגיה לבדה לא מספיקה. "צריך מתודולוגיה. לדעת איך להשתמש בטכנולוגיה. נדרשת חדשנות ליצירת שינוי מתמיד. ישנה נחיצות בשיתוף פעולה ומידע וגם בניין כוח בסייבר הוא מרכיב מרכזי. בלי בניין כוח אין אפשרות להגן ברמה לאומית מפני מתקפות נגד מדינה", אומרת פשין. 

פשין גם עושה קשר בין השקעה בחינוך טכנולוגי לתחום הסייבר ובין התפתחות התל"ג של המדינה. "השקעה ממשלתית בתחום הסייבר מפתחת את החינוך. פיתוח החינוך מפתח את התל"ג", מסבירה פשין ונותנת את ישראל ואוסטרליה כדוגמאות. 

"מחקרים מראים כי השקעה בתחום הICT מגדילה את התל"ג. בשנת 2019 פורסם מחקר שבארה"ב לבדה חסרים מאות אלפי עובדים בתחום הסייבר. כאמור, השקעה בחינוך תעלה את התל"ג. בהיבט חברתי, צריך לשלב את כל תתי הקבוצות בתהליך הלמידה. נדרשת גם תשתית ותרבות של שיתוף מידע ופעולה במדינה." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית