מפקד חדש לעוצבת "גולן"

אלוף-משנה נמרוד ציבולסקי החליף בתפקידו את אלוף-משנה יאיר נתנס

 מפקד חדש לעוצבת "גולן"

דובר צה"ל

דובר צה״ל מוסר כי היום (ה׳), נכנס לתפקידו אלוף-משנה נמרוד ציבולסקי כמפקד עוצבת "גולן". טקס החילופים נערך במפקדת עוצבת "גולן" במחנה יפתח, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם ומפקד עוצבת "הגעש", תת-אלוף דן נוימן. אלוף-משנה נמרוד ציבולסקי החליף בתפקידו את אלוף-משנה יאיר נתנס, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנה וחצי האחרונות וימשיך לתפקידו כראש מחלקת תכנון באגף התכנון.
 
מדברי מפקד עוצבת "הגעש", תת-אלוף דן נוימן: ״חטיבה 282 צמחה במלחמת יום הכיפורים – שם, בשדות הבזלת של הגולן עוצבה רוח היחידה: אנשים נחושים החותרים לניצחון בקרב, שיתוף פעולה הדוק בעיתוי ובמרחב בין הכוחות לאש, מקצוענות בפעולת האש וברציפות המבצעית. עוצבת גולן, גם היום עליכם לחתור למוכנות מרבית ולכשירות בלתי מתפשרת כדי להביא לאש בהיקף, בעוצמה, בדיוק ובעיתוי, אשר יחד עם יתר כוחות התמרון מחוללים את הניצחון.

"נתנס, בשנה וחצי החולפות הובלת את החטיבה באימונים, בתעסוקות המבצעיות, בתכנון האופרטיבי וברכישת הכשירות. ביד בוטחת, בראיה מפוקחת ובתבונה מקצועית, שקדת על הנדרש כדי להכין את היחידה ליום הפקודה. ציבולסקי, בשבועות האחרונים אתה סולל דרכך חזרה לחטיבה - הפעם כמפקד. כאיש מקצוע וכמפקד הקפדת ללמוד בצורה מפוקחת את החטיבה, את שראוי לשימור ואת שראוי לשינוי ולפיתוח - כעת המושכות בידיים שלך".
 
מדברי מפקד עוצבת "גולן" היוצא, אלוף-משנה יאיר נתנס: "בתקופתי יצרנו יחד מצפן ברור: נצחון במלחמה בזכות האנשים- לוחמים וחיילים מקצועיים שגאים בתפקידם ומבינים שזה זמנם, ושאנו המפקדים נעשה הכל להחזירם בשלום, בשגרה ובמלחמה. לקחנו ופרקנו יחד כל סיסמה ואימרה וידענו את כובד האחריות שמונחת על כתפינו. חובת ההגנה על המדינה, חובה שהאמנו בלב שלם שאין שני לה וזוהי זכות שכעת זה תורנו".
 
מדברי מפקד עוצבת "גולן" הנכנס, אלוף-משנה נמרוד ציבולסקי: ״המצפן שאני מחזיק בידי מצביע לכיוון ברור- כוננות, מוכנות, רוח לחימה וניצחון. כדי לצעוד בכיוון זה אנו נדרש לנכונות ומוכנות לקרב, בשגרה, בחירום ובמלחמה, בכל יום ועת, אנו נדרש בדרך חיינו הצבאית ללמידה, לתחקיר מעמיק, לביקורתיות לצד תעוזה וליצירתיות. בדרך זו אנו נדרש להוקיר את המורשת שלנו, את קרבות העבר ואת גיבורי החטיבה-סיפורם ומורשתם הוא אבן פינה ביסודות החטיבה. כל אלו נדרש, למטרה אחת, להכריע את אויבנו, ללא ספקות, ללא סימני שאלה".

אולי יעניין אותך גם