הולנד מגבירה את מאמציה למניעת ריגול במדינה

הרגולציה ההולנדית והידוק הבקרה על הגישה למערכות התקשורת, הם צעד נוסף של הולנד והאיחוד האירופאי במאמצי סיכול הריגול הסיניים

הולנד מגבירה את מאמציה למניעת ריגול במדינה

bigstock

ממשלת הולנד פרסה בימים האחרונים רגולציה חדשה לספקי התקשורת המדינה, הכוללת נוהלי רכש של ציוד חומרה ותוכנה למערכות תקשורת, בחירה והתנהלות מול ספקים ונהלים ליישום בתהליכי רכש נוספים. הרגולציה גם כוללת דרישה לבדיקת רקע על אנשים, כתנאי לכך שיועסקו בניהול רשתות תקשורת ובשימוש בהן.

הרגולציה החדשה מגיעה על רקע מאמציה של הולנד להילחם בפעולות הריגול הסיניות במדינה, ולאחר שב- 2019 פורסמה בהולנד הערכת מצב אודות האיום הסיני ההתקפי במרחב הסייבר. במסגרת זו אישר הפרלמנט ההולנדי חוק, המאפשר לשירותי הביטחון לשלוט ולבקר באופן מלא את חברות התקשורת במדינה, כולל לקבל כל מידע שיידרש על ידיהן (כולל מידע פרטי).

חברות התקשרות במדינה נדרשות במסגרת הרגולציה לשמור את כל המידע שברשותן לפחות שלושה חודשים אחורה, כך שניתן יהיה לבצע חקירה פורנזית מקיפה במידת הצורך. הולנד קיבלה תמריץ להחלטתה לאחר שבריטניה וצרפת הסירו את השתתפותה של Huawei ממכרז הקמת תשתיות התקשורת ל- G5 במדינות.

במסגרת זו הכריזה גם הולנד החברות ומדינות (במרומז בכוונתה לסין), הנחשדות בריגול לא תוכלנה להשתתף בהקמת תשתיות G5 בהולנד. זאת ועוד, הוטלה מגבלה שכל רכישת מניות בשיעור העולה על 30 אחוזים בחברות העוסקות בתחומי התקשורת תותנה באישור שירותי הביטחון. 

הרגולציה ההולנדית והידוק הבקרה על הגישה למערכות התקשורת, הם צעד נוסף של הולנד והאיחוד האירופאי במאמצי סיכול הריגול הסיניים, המתבצעים באופן אינטנסיבי במדינות האיחוד. 

 

אולי יעניין אותך גם