כלי הטיס, אותו החברה מכנה ג'יירוקופטר, משלב כושר הרמה של מסוק עם טווח טיסה של מטוס. משקל המטען הוא כשליש ממשקל ההמראה
12/11/2020
|דגם GT20 שנכנס לייצור סדרתי. באדיבות חברת או.אר.זד סיסטמס
חברת Airial Robotics GmbH, יצרנית כלי טיס בלתי מאויישים (UAV) הממוקמת בהמבורג גרמניה ומתמחה בייצור כלי טיס לשימושים צבאיים ומסחריים, חושפת שילוב חדשני בין מסוק למטוס עם יכולת המראה ונחיתה אנכית. כלי הטיס, אותו החברה מכנה ג'יירוקופטר, משלב כושר הרמה של מסוק עם טווח טיסה של מטוס.
הטכנולוגיה של הג'יירוקופטר מאפשרת נצילות אנרגטית, זמן וטווח טיסה טובים יותר מכפי שמקובל בכלי טיס רבי להב (רחפנים). כמו גם, כושר נשיאת משקל גבוה יותר ובטיחות טיסה. דגמי הג'יירוקופטר של החברה כולל דגמים החל מ 4 ק"ג ועד 600 ק"ג משקל המראה המסוגלים לשאת ציוד ומטענים ביחס של כשליש ממשקל ההמראה הכולל (ג'יירוקופטר במשקל המראה של 600 ק"ג מסוגל לשאת מטען במשקל של כ-200 ק"ג).
החברה רשמה מספר פטנטים לטכנולוגיות שפיתחה, כולל היכולת לייצר עילוי לאורך זמן באמצעות הנעת הרוטור המרכזי בכוח התנגדות האוויר בלבד. כלי הטיס ורכיביהם עומדים בתקני IP65 ובנויים לעבודה בכל תנאי מזג אוויר לרבות בגשם שוטף ורוחות במהירות של עד 60 קשר. אמצעי התקשורת המותקנים בכלי הטיס מאפשרים טווחי טיסה של כ- 120 ק"מ עם שידור כל הנתונים לתחנת הבסיס לרבות וידאו.
שימושים מרכזיים המתוכננים לכלי הטיס כוללים נשיאה ואספקת מטענים חיוניים בזמנים קצרים, תצפיות וצילום אווירי באזורים רגישים הדורשים פיקוח רציף בעלות שוטפת נמוכה, חילוץ נפגעים מאזורי סכנה או גישה בעייתית, סיוע לכוחות קרקע (בשימושים צבאיים) ועוד.
את הג'יירוקופטר תשווק בישראל נציגת היצרן, חברת או.אר.זד סיסטמס הממוקמת ביקנעם. הדגם שישווק בישראל יכלול מערכות ADSB ו- FLARM לניטור וזיהוי כלי טיס שכנים (מאויישים וכטב"מים) ויצירה אוטומטית של אזור טיסה אסור סביבם.