צה"ל יוכל להתאים חימוש ישראלי לF-35

מטוס ניסוי 'אדיר' F-35 הגיע אתמול (ד) לישראל ונקלט במרכז ניסויי טיסה. התאמת חימוש ישראלי למטוס זה תאפשר גם ייצוא שלו למדינות שרכשו F-35

צילום: עמית אגרונוב

מטוס ניסוי 'אדיר' F-35 הגיע אתמול (ד) לישראל ונקלט במרכז ניסויי טיסה, מנ"ט, בתל נוף. מטוס הניסוי מיועד לבצע טיסות, בדיקות ובחינות שיתרמו לעצמאות חיל האוויר בתהליך קליטת מטוסי קרב דור 5. 'אדיר' ניסוי יהווה בסיס לפתיחת תצורות טיסה למטוס החמקן,  להתקנת חימושים תוצרת ישראל וכן מערכות נוספות כמו ל"א ותקשורת, כל זה כדי להתאים את הפלטפורמה לצורכי החיל.

מטוס הניסוי יכול לבצע מגוון בדיקות, כמו עומסים, פרפור ורהיטות שחרור חימוש. במטוס 'אדיר', שהוא חמקן, מתבצע שחרור החימוש מתוך תא חימוש פנימי המחייב פתיחת דלתות. זה אחד הנושאים שטייסי מנ"ט יבדקו ויבחנו בטיסות הניסוי. בשלב מאוחר יותר יגיעו למנ"ט צוותי מומחים אמריקניים של היצרנית לוקהיד מרטין כדי להדריך את בעלי התפקידים בטייסת ובמטה.

במנ"ט אומרים לאתר חיל האוויר: "חיל האוויר יודע להפעיל מטוסי 'אדיר', אולם איננו יודע כיצד להפעיל מטוס 'אדיר' ממוכשר. אנו זקוקים לידע בנושאים אלו כדי להתחיל לתפעל את המטוס, ולטוס עליו לפני תחילת הניסויים". מטוס הניסוי שהגיע לארץ הוא הראשון שאמריקנים ייצרו בתצורה זו, והם עשו כן לפי בקשת ישראל. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית