צבא צ'כיה בחר בטויוטה היילוקס כרכב השטח החדש שלו

הצבא הצ'כי מתכנן לרכוש 1,200 רכבי טויוטה היילקס בסכום כולל של 40.8 מיליון יורו
 

Picture source Czech MoD

משרד ההגנה הצ'כי הודיע בשבוע שעבר כי הוא עומד להחליף את צי רכבי השטח של הצבא הצ'כי. המשרד בחר בטויוטה היילקס להחליף את רכבי לנדרובר ואת כלי הרכב הטקטיים הישנים מתוצרת ברית המועצות UAZ 469 4x4 הנמצאים כעת בשירות הצבא. הצבא הצ'כי מתכנן לרכוש 1,200 רכבי טויוטה היילקס, גרסת טנדר המסוגלת לשאת עד 5 חיילים וציוד קרבי. המחיר המוערך של כל רכב הנו 34,000 יורו, כך שהסכום הכולל של העסקה הנו 40.8 מיליון יורו.

ספקית כלי הרכב הינה החברה הצ'כית Glomex MS  שנבחרה מתוך 10 הצעות שקיבל משרד ההגנה הצ'כי בקיץ האחרון על 4 כלי רכב שונים. כל הרכבים יסופקו עד לשנת 2024. האתר  esut.de סבור שמטרת הרכבים היא לשימוש למשימות שאינן בשדה הקרב, כדוגמת העברת נוסעים ואספקת ציוד.

חברת טויוטה הציגה את רכב ההיילוקס לראשונה ב-1968. הדור השמיני של רכב זה נמצא בשוק כבר מ-2015 ועבר מתיחת-פנים באמצע שנת 2020. הגרסה המודרנית ביותר של ההיילוקס הינה גרסה צבאית עליה ניתן להתקין רובי סער והיא מגיעה בצע חאקי.

ברכבי ה-4x4 עם 4 דלתות וקבינה כפולה האלו יש מקום לעד 5 חיילים. בתא המטען של הרכב  המכוסה בגג מוקשה ניתן לשימוש לצורך נשיאת ציוד אישי או  מטענים. במשקל כולל של 3.5 טונות ההיילוקס יכול לשאת מטען במשקל של עד טון אחד ולגרור קרון נגרר עם משקל של עד 3.5 טונות. הגרסה שבחר משרד ההגנה הצ'כי מצוידת במנוע דיזל 110 kw שמסוגל להגיע, על פי טויוטה, למהירות של 175 קמ"ש.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית