מחקר: ההפסד החציוני במתקפת סייבר מהותית מגיע לעשרות מליוני דולרים 

 דו"ח של מכון cyentia חקר את ההשלכות הפיננסיות של מאה מתקפות הסייבר הגדולות בעולם בחמש האחרונות. אחת המסקנות: תשקיעו בתגובה לאירוע, ביטוח ולווי משפטי 

מחקר: ההפסד החציוני במתקפת סייבר מהותית מגיע לעשרות מליוני דולרים 

bigstock

דו"ח של מכון cyentia המתמקד במאה תקריות הסייבר הגדולות ביותר בחמש השנים האחרונות מצא כי אירועים אלה הסתכמו בהפסדים מדווחים של 18 מיליארד דולר ו -10 מיליארד רשומות שנפרצו. מעניין לציין כי קמפיין יחיד - NotPetya - היה אחראי לכמעט 20 אחוזים מכל ההפסדים הכספיים מהאירועים שנחקרו. ואחד מכל חמישה מההפסדים הגדולים ביותר בחמש השנים האחרונות מיוחסים לשחקנים המזוהים עם המדינה.

על פי הדו"ח, ההפסד החציוני בגין הפסדים קיצוניים היה 47 מיליון דולר, כאשר למעלה מאחד מכל ארבעה עולה על 100 מיליון דולר. חמישה אירועים צברו הפסדים של מיליארד דולר ומעלה. עלויות התגובה, אובדן פרודוקטיביות, קנסות ופסקי דין הם הצורות הנפוצות ביותר להפסד באירועים קיצוניים.

ענפי הפיננסים והמידע, עם החזקתם הגדולה בכספים ונתונים, חוו את המספר הגדול ביותר של אירועי הפסד קיצוני, 22 ו -18 בהתאמה. דליפות נתונים, כופר, הונאה וגניבת מטבעות קריפטו הם ללא ספק הנפוצים והיקרים ביותר באירועי סייבר. לבסוף, המחקר מצא כי חברות שתהליך התגובה לאירוע שלהם כושל, מראות עלויות הגדולות כמעט פי 2.8 מאלו ללא עם תהליך סדור ומקצועי.