אפל הכריזה על מחשבים עם מעבדים תוצרת בית 

לפי הערכות בשוק, עלות מעבד חדש לאפל זולה ב150-200 דולרים מהמעבד בו השתמשה החברה עד כה. השנה נמכרו בישראל כ-50,000 מחשבי Mac

https://www.apple.com/newsroom/2020/11/introducing-the-next-generation-of-mac

נתי דרוטין, מנכ"ל חברת Wediggit, השותפה הבכירה של Apple בישראל במגזר העסקים, התייחס להכרזה של אפל על השקת מחשבי ה-Mac החדשים. לדברי דרוטין: "השקת מחשבי Mac המצוידים במעבדי Apple היא נקודת מפנה היסטורית בתולדות החברה שכן לראשונה תהיה ל-Apple שליטה מלאה על כלל הביצועים והתכונות של המחשבים והיא תוכל להגדיר יעדי יעילות ספציפיים ולממש אותם.

"בישראל הפכו מחשביMac  בשנים האחרונות ממוצר נישה בשולי השוק למוצר דומיננטי בעיקר במגזר העסקי. השנה נמכרו בישראל כ-50,000 מחשבי Mac, כ-20,000 מהם נרכשו על ידי סטארט-אפים וחברות היי-טק גלובליות ומקומיות. חברות ההיי-טק היו מהראשונות לזהות את היתרונות של המחשבים הללו לסביבות פיתוח וביניהם: ביצועים גבוהים יותר בהשוואה למחשבי PC, אבטחה משופרת, אמינות ודרישה מופחתת לתמיכה ושירות. כן נסגרו פערי המחירים בין מחשבי Apple ו-PC וברוב מדדי ה-TCO מחשבי Apple אף זולים יותר".   

"המעבדים החדשים יאחדו בין כל פלטפורמות החברה ומשתמשים יוכלו להפעיל על-גבי מחשבי ה-Mac את האפליקציות הייחודיות שלהם מה-iPhone ומה-iPad כך שכולם יעבדו במקביל עם סנכרון הדדי. המפתחים יוכלו לפתח ב-Mac אפליקציות שיתאימו באופן טבעי (ללא התאמות) לכל מוצרי החברה, עם רציפות עבודה ברמה חדשה. הדבר יקצר את תהליך הפיתוח ויניב ערך גבוה יותר הן לסטארט-אפים והן למשתמשים. כן יציעו המחשבים החדשים שיפורי ביצועים, אבטחה ופרטיות וחידושים נוספים לשיפור ביציבות המערכת". 

"מכל הסיבות הללו אני צופה שמחשבי ה-Mac החדשים יעמיקו את חדירת החברה למגזר העסקי ובמיוחד בסביבות פיתוח." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית